مدیرکل فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی:
مدیرکل فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه تا قبل از رویداد «تبریز۲۰۱۸» چتر وای فای در استان ایجاد می‌شود گفت: پهنای باند بالایی در استان داریم و از نظر امنیت سایبری هم موفق هستیم لذا آمادگی لازم در این موضوع در استان وجود دارد.
کد خبر: ۴۷۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 13 August 2017
 بهمن حسین‌زاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با اشاره به اشتغال و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات این استان گفت: شرکت‌ام تی ان ایرانسل به عنوان دومین استان کشور در حوزه تولید محتوای دیجیتال در تبریز سرمایه‌گذاری خواهد کرد.  

وی با اشاره به اینکه همراه اول هم طرح «فاینال تکنولوژی» را در آذربایجان شرقی اجرا می‌کند افزود: در حوزه مطالعات کسب و کارهای نوین نوپا هم با 300 میلیون با دانشگاه سهند قرار داد بسته‌ایم که امیدواریم تحرک مناسبی در این حوزه ایجاد شود. 

مدیرکل فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوزه گردشگری برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات به اقدام جدی نیاز داریم گفت:  در بوم گردی شرکتی داریم که از طریق اینترنت گردشگران خارجی را جذب می‌کنند که باید این شرکت‌ها حمایت شوند. 

وی با بیان اینکه تا قبل از رویداد «تبریز2018»  چتر وای فای در استان ایجاد می‌شود ابراز داشت: پهنای باند بالایی در استان داریم و از نظر امنیت سایبری هم موفق هستیم لذا آمادگی لازم در این موضوع در استان وجود دارد.  

حسین‌زاده مشکل موجود بر سر راه ایجاد چتر وای فای در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد:  شرکت‌ها در بروکراسی‌های اداری گرفتار شده و فراری شده‌اند تصریح کرد:  شهردار موافق است ولی وقتی امورات به زیر مجموعه‌ها می‌رود گرفتار بروکراسی می‌شود و اشک سرمایه گذار را در می‌آورند که باید در این زمینه برنامه ریزی جدی صورت گیرد. 

نماینده مردم سراب در مجلس،  یوسف داودی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه در هدف گذاری استاندار آذربایجان شرقی در بالا بردن سقف انتظار از مدیران برای جذب سرمایه گذار خارجی یک دید استراتژیک برای توسعه استان است اظهار کرد:  هدفگذاری 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای آذربایجان شرقی در برابر سهمیه 950 میلیون دلاری دولت برای استان اقدامی بسیار ارزشمند است. 

وی با اشاره به نیاز برخی حوزه‌ها جهت جذب سرمایه گذاری داخلی  خارجی برای جبران عقب افتادگی‌های گذشته افزود:  در حوزه گردشگری و کشاورزی آذربایجان شرقی باید فعال‌تر شویم تا برخی عقب افتادگی‌ها حل شود. 

نماینده مردم سراب در مجلس با بیان اینکه رقابت در مجلس برای جذب اعتبارات و سرمایه گذار بسیار شدید است گفت:  بالا بودن این هدف گذاری باعث می‌شود در رقابت نمایندگان در مجلس و دولت دست بالا‌تر را داشته باشیم و موفق‌تر عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار