گزارش روز
آنچه در این مدت چند ماهه سبب شده تا اذهان مردم نسبت به آقای آل هاشم معطوف گردد توجه اساسی و حساسیت ایشان در عمل به چند آموزه دینی و عقلی است که اتفاقا بارها و بارها مورد تاکید وتوجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 14 August 2017
آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه سابق تبریز و نماینده سابق ولی فقیه در استان ، بعد از قریب بیست سال تصدی این دو مسئولیت به تهران بازگشتند.
 
حکم تصدی این دو سمت بسیار مهم بنام حجه الاسلام آل هاشم از سوی مقام معظم رهبری صادر شد و این سید شریف جایگزین آیت الله شبستری شد.
 
آنچه در این مدت چند ماهه سبب شده تا اذهان مردم نسبت به حجه الاسلام آل هاشم معطوف گردد توجه اساسی و حساسیت ایشان در عمل به چند آموزه دینی و عقلی است که اتفاقا بارها و بارها مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
 
1-نظم فوق العاده
هفته قبل اداره اوقاف از ایشان دعوت می نماید تا در ساعت 11 سخنران آغازین مراسم قرانی آن سازمان باشد. آقای آل هاشم راس ساعت 11 درمحل همایش حاضر می گردد اما بدلیل عدم حضور مسئولین امر ، بعد از 1 دقیقه توقف محل را ترک مینماید. این فعل مصداق بارز جمله ای است که بارها ائمه محترم جمعه در نماز جمعه از زبان امیرالمومنین (ع) بر زبان جاری می کنند. اوصیکم بالتقوی الله و نظم امرکم.
 
همین یک اقدام ایشان که بازتاب بسیار زیادی در فضای مجازی و رسانه های استان داشته است موجی از خوشحالی را در میان مردم سبب شد. چرا که چنین رفتارهایی از سوی مسئولین ارشد بسیار کمیاب شده بود.
 
2-مردمی بودن
بی شک مهمترین دلیل حضور بی پیرایه و بدون تشریفات ایشان در بین مردم است.
 
تصاویر حضور او در افطاری های مردمی ، حضور بی تکلف او در هئیات حسینی و هم کلامی با مردم کوچه و بازار ، مانند داغ حسرتی بود که بسیاری از دلسوزان انقلاب ، سالها آن را در دل داشتند.
 
حضور برخی مسئولین سابق در مراسمات راهپیمایی و.. که فقط به چند قدم مبارک آنهم با تبختر و کلی افاده و برو کنار و .. منحصر بود ، میدانی بودن و در صحنه بودن آقای آل هاشم را به مثابه نعمتی مهم جلوه مند می کند.
 
چه اینکه اینها توصیه های دینی علی (ع) به مالک هم بود اما بسیاری از  مسئولین با نوعی توجیه و ... ازکنار ان رد می شوند و بدان عمل نمی نمایند.
 
3- مطالعه
خطبه های امام جمعه امتحان انشا و یا قرائت خوب یک کتاب نیست.
خطبه ها بایستی پرمغز باشند. این توصیه عام رهبری حتی شامل روضه ها هم میشود جایی که بارها تاکید می کنند حتی روضه هم بایستی پیام داشته باشد.
 
خطبه های پرمغز ممکن نیست الا اینکه مانند آقای آل هاشم برای خطبه خوانی وشرح مسائل ، مطالعه مفصل نمود و به مخاطب احترام گذاشت.
 
4-وحدت
وحدت یعنی جمع شدن نیروهای وفادار نظام زیر چتر نماینده ولی فقیه در استان.
نفرت پراکنی علیه یک گروه برای بدست آوردن دل یک گروه دیگر نه تنها وحدت نمی اورد بلکه موجب شک و تردید دوستان نظام هم می شود.
نمازجمعه بایستی تبلور عملی وحدت باشد. حضور همه گرایشات سیاسی در این ده نمزا جمعه ای که ایشان بر پا داشته به خوبی نشان از آن دارد که روش و منش وی مورد اقبال همه است . همین خود نعمتی است چرا که موافق سیاست رهبری معظم مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی است.
مجموع این رفتارها سبب شده تا حجه الاسلام آل هاشم در اسرع وقت محبوب مردم آذربایجان شرقی شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
نام نویسنده رو لطفا همیشه قید کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار