استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، با جمعی از آزادگان سرافراز استان در فضایی صمیمی دیدار و از استقامت و فداکاری آنان در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری تجلیل و قدردانی کرد.
کد خبر: ۴۷۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 17 August 2017
به گزارش تابناک تبریز، اسماعیل جبارزاده در این دیدار با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدایی که در غربت اسارت به درجه شهادت نائل آمدند، گفت: 26 مرداد، یادآور عزت و عظمت آزادگان سرافراز و روزی فراموش‌نشدنی برای ملت ایران است که در تاریخ انقلاب ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه ایثارگران و آزادگان باید گذشته پرافتخار خود را قدر بدانند، افزود: هر روزی که آزادگان عزیز ما در اسارت تحمل کردند قابل احترام است و من حاضرم همه روزهای خدمت خود را با یک روز از اسارت این عزیزان عوض کنم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم ایران، عظمت فداکاری و مقاومت آزادگان را می‌دانند، افزود: همان‌طور که رزمندگان ما در پشت خاکریزها در مقابل دشمن ایستادگی کردند، آزادگان عزیز هم با مقاومت خود در زندان‌های رژیم بعثی، دشمنان را نسبت به شکست‌ناپذیری ارتش اسلام آشنا کردند.

وی افزود: تردیدی نیست که عزت و عظمت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ایثارگری‌های آن دوران با گذشت زمان کم‌رنگ نمی‌شود؛ همان‌طور که فرهنگ عاشورا با سپری شدن تاریخ کم‌رنگ نشده است.

جبارزاده با بیان اینکه باید خاطرات آزادگان و ایثارگران، ثبت‌وضبط شود، افزود: این خاطرات، تاریخ شفاهی جنگ است و باید سازوکاری فراهم شود که این خاطرات برای نسل‌های آینده  حفظ و منتقل شود.

وی با بیان اینکه رفتار آزادگان در دوران اسارت، درس‌های بزرگی برای آیندگان است، گفت: نسل جوان، تشنه خاطرات آزادگان است و باید زمینه‌ای فراهم شود تا این عزیزان در محافل و مجالس جوانان در دانشگاه‌ها و مدارس حضور یابند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه معتقد نیستم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کم‌رنگ شده است، افزود: خون مدافعان حرم و شهید حججی ثابت کرد که جوانان امروز در صحنه امتحان، همان جوانان دوران دفاع مقدس و بلکه رشیدتر از آنان هستند و اگر امروز تعرضی به انقلاب صورت گیرد رزمندگان ما به همراه فرزندان خود و با توان بیشتر برای دفاع از آرمان‌های امام و رهبری در صحنه حضور می‌یابند.

وی همچنین بر رسیدگی به مشکلات معیشتی آزادگان و ایثارگران تأکید کرد و خواستار ایجاد تشکلی برای ارتباط مستمر و دائمی با آزادگان و پیگیری مشکلات آنان شد.

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این دیدار با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس، گنجینه‌ای است که برای حفظ آن باید تلاش کرد، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود، چراکه در صورت فراموشی آنان دچار بحران هویتی خواهیم شد.

سردار غلام‌عسگر کریمیان که خود از آزادگان هشت سال دفاع مقدس است، با اشاره به اینکه آزادگان به فرموده رهبری، ذخایر انقلاب هستند، افزود: آزادگان ما بعد از سپری کردن دوران اسارت، مستحکم‌تر، بابصیرت‌تر و توانمندتر از گذشته به میهن اسلامی بازگشتند و امروز می‌توانند محور فعالیت‌های فرهنگی باشند.

در این دیدار تعدادی از آزادگان سرافراز استان نیز به بیان خاطراتی از دوران اسارت و شرح سیره عملی و شخصیتی آزادگان پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار