فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی خداوند همیشه یار و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، گفت: امروز عصر غافلگیری بوده و در همه بخش‌ها چه فضای نرم و چه عرصه فضای سخت‌افزاری باید آمادگی هرگونه غافلگیری را داشته باشیم.
کد خبر: ۴۷۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲ 17 August 2017
 سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری، با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در آن دوران براساس برخی خاطراتی که منتشر شده صدام گفته بود من به کمک هیچ کشور عربی برای حمله به ایران نیاز ندارم و شکست سنگینی به ایران وارد می‌کنم، اما همین صدام پس از 4 هفته گفت که من در محاسباتم اشتباه کردم.

وی ادامه داد: صدام می‌گفت «ایرانی‌ها مرگ را مثل آهن ذوب شده در دستانشان نرم می‌کنند و آگاهانه به سراغ مرگ می‌روند و اهداف ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند» حتی پس از حمله به کویت در کویت لباس نظامی نپوشید و گفت «مردی در کویت نمی‌بینم که لباس نظامی بپوشم اما در جنگ با ایران چون همه مرد بودند لباس نظامی پوشیده بودم».

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در آن سال‌های دفاع مقدس همین پایگاه تبریز، کارهای بزرگی انجام دادند که ماندگار ماند.

وی اضافه کرد: محاسبات صدام فقط به‌ خاطر آمادگی در نیروی هوایی به هم خورده بود با وجود اینکه آمریکا چراغ سبز حمله به ایران را به صدام داده بود.

سرتیپ خلبان شاه‌صفی با بیان اینکه نیروی هوایی 331 شهید خلبان در دوران دفاع مقدس تقدیم این آب و خاک کرده است، ادامه داد: از این تعداد خلبان شهید تا به امروز 105 شهید هنوز جاوید الاثر هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی بیش از 10 هزار و شهید و 23 هزار جانباز در دوران دفاع مقدس داشته، افزود: همچنین 1900 آزاده و 170 هزار خانواده ایثارگر از آذربایجان‌شرقی هستند که تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و این یک آمار بزرگی است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی خداوند همیشه یار و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، اما باید آمادگی هرگونه واکنشی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امروز عصر غافلگیری بوده و در همه بخش‌ها چه فضای نرم و چه عرصه فضای سخت افزاری باید آمادگی هرگونه غافلگیری را داشته باشیم.

سرتیپ خلبان شاه‌صفی تاکید کرد: امیدوارم امیر‌خلبان حمید واحدی در محل ماموریت خود موفق باشند و امیر هاشمی نیز همچنین در ماموریت جدید خود در پایگاه دوم شکاری تبریز با همکاری دیگر دستگاه‌ها موفق باشند.

در این مراسم که سرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در آن حضور داشتند، ضمن تجلیل از خدمات سرتیپ دوم خلبان حمید واحدی در مدت تصدی مسؤولیت فرماندهی پایگاه شکاری شهید فکوری، سرتیپ دوم خلبان سیدجاوید هاشمی ممقانی به عنوان فرمانده جدید این پایگاه معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :