عرب باغی خبر داد:
تفاهم نامه همکاری بین دو كشور ایران و ارمنستان با محوريت منطقه آزاد ارس و منطقه آزاد مغری ارمنستان در سفر مشاور رییس جمهور و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس به ارمنستان به امضای طرفین رسید.
کد خبر: ۴۸۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 19 August 2017
به گزارش تابناک تبریز، رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر، گفت: هدف از این تفاهم نامه ارتقای همکاری های مشترک دو کشور و توسعه هر چه بیشتر مناطق آزاد ارس و مغری است.
 
محسن خادم عرب باغی، افزود: تبادل اطلاعات و تجربه های دو طرف در زمینه توسعه مناطق آزاد، جزو مهم ترین قسمت های این تفاهم نامه است.
 
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه بحث انتقال گاز به منطقه آزاد مغری و صادرات انرژی از سوی ایران، در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.
 
عرب باغی خاطرنشان کرد: احداث کارخانه های مشترک در بخش صنعت و سرمایه گذاری های مشترک نیز جزو مواردی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.
 
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در مورد سایر فعالیت های مشترک مناطق آزاد ارس و مغری نیز گفت: با تاسیس شرکت های مشترک، تلاش خواهیم کرد تا به توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری به خصوص در زمینه توسعه صادرات به کشورهای CIS نزدیک شویم.
 
عرب باغی در مورد بخش های مربوط به گردشگری نیز گفت: افزایش حضور شرکت های گردشگری ایرانی در نمایشگاه های ارمنستان و شرکت های ارمنی در ایران با اختصاص غرفه های رایگان نیز جزو بخش های دیگر این تفاهم نامه بود.
 
وی افزود: در این تفاهم نامه بر تشکیل تورهای خبرنگاران دو کشور برای مشاهده ظرفیت ها و داشته های ایران و ارمنستان و دعوت مشترک از تورهای چین، ژاپن و کشورهای اروپایی برای حضور در دو کشور نیز تاکید شده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان از ورود آسانتر خودروهای ارمنستان و ایران از مرز نوردوز برای گسترش میزان گردشگران خبر داد.
 
گفتنی است، در مذاکرات دوجانبه ایران و ارمسنتان که در ایروان برگزار شد، علاوه بر مشاور رئیس جمهور ایران و برخی از وزرای ارمنستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، سفیر ایران در ارمنستان، برخی از مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس، منطقه آزاد مغری و برخی از مسئولان کشور ارمنستان نیز حضور داشتند.
 
مرز نوردوز که در منطقه آزاد ارس واقع شده است، تنها مرز زمینی ایران و ارمنستان است و منطقه آزاد ارس در زمینه ارتباط دو کشور، نقش استراتژیک دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار