هفته چهارم، هفته شگفتی و درخشش جوان‌هایی بود که پیش از این از آن‌ها کمتر شنیده بودیم.
کد خبر: ۴۸۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 19 August 2017

یازده بازیکن برتر هفته چهارم لیگ در شرایطی انتخاب شده اند که بیشترین تراکم ستاره در این هفته در دو پست دروازه بان و دفاع راست و البته شاید در خط حمله  تیم های لیگ برتری بود. 
برگزیدگان تیم آنالیز ورزش سه را بخوانید و نظر خودتان را هم بنویسید . از دید شما چه کسی شایسته حضور در جمع بهترین ها بود؟

دروازه بان :


لی اولیویرا(سپاهان) :
لی اولیویرا در هفته چهارم  نمایش در خور توجهی در بازگشت از مصدومیت ارائه داد و بارها با واکنش های به موقع خود، مانع از گلزنی مهاجمین ذوب آهن به خصوص در ضربات ایستگاهی شد؛ اما اوج کار اولیویرا زمانی رقم خورد که موفق شد در مصاف تک به تک با مرتضی تبریزی به خوبی جهات ضربه ی این بازیکن را تشخیص دهد و با شیرجه ای موفق مانع از گلزنی ذوبی ها شود.علاوه بر این ها اولیویرا موفق شد در اولین حضور خود پس از سه مسابقه که دروازه ی سپاهان باز شده بود، اولین کلین شیت فصل را به نام خودش و تیمش ثبت کند و یکی از مهمترین عوامل برد تیمش در دربی اصفهان باشد .
 به جز لی ، محمد ناصری گلر سیاه جامگان هم می توانست عضو تیم هفته لیگ برتر باشد ، او در دیدار پرسپولیس بهترین بازیکن تیمش بود .

 


مدافعان :

محمد ایرانپوریان(تراکتورسازی)
مدافع راست باتجربه تراکتورسازی با نفوذ های خوب خود در مصاف با نفت تهران حملات زیادی را روی دروازه حریف پی ریزی کرد و روی یکی از همین نفوذ ها موفق شد گل اول تیمش را هم به ثمر برساند. ایرانپوریان در خط دفاع نیز عملکرد خوبی داشت و اجازه خود نمایی به مهاجمان نفت را نداد. در نهایت هم اوبا ضربه پنالتی زیبای خود گل پیروزی بخش تراکتور را وارد دروازه حریف کرد تا نقشی مهم در اولین پیروزی تیمش داشته باشد.
به جز ایران پوریان فرشاد محمدی مدافع راست پارس جنوبی که پایه گذار هردو گل تیم اش بود هم می توانست عضو تیم هفته باشد .همچنین حسین کعبی یک نیمه خوب در بازی سپیدرود مقابل پیکان داشت .  

 

 

هادی موسوی (سپیدرود ) :
سپیدرود رشت برای کسب اولین برد در رقابتهای این فصل لیگ برتر به جز گلزنی به فداکاری مدافعان و گلر تیمش برای حفظ این اندوخته احتیاج داشت که هادی موسوی مدافع رشتی ها یکی از بهترین های تیمش برای رسیدن به این سه امتیاز بسیار حیاتی بود . موسوی با سرتراشیده و در 34 سالگی به یاد روزهایی بازی کرد که  به تیم امید دعوت می شد. فداکار و از جان گذشته برای هدیه ای به ارزش اولین پیروزی به هواداران سپیدرود . 
در تیم هفته چهارم روزبه شاه علی دوست کاپیتان سایپا هم می توانست حضور داشته باشد اما اخراج دقایق پایانی او را از جمع بهترین ها بیرون آورد . 

 

 

حامد نورمحمدی(پارس جنوبی جم) :
یک مدافع فداکار و گلزن می تواند قدروقیمتی در حد سه امتیاز یک بازی دشوار داشته باشد . این کاری بود که حامد نورمحمدی مدافع پارس جم انجام داد و با یک گل تماشایی تیمش را به بازی پیروزی بخش مقابل نفت برگرداند . وی  که با بانداژ بازی را ادامه می داد گل اول تیمش را روی سانتر از کنار و با ضربه سر بالاتر از علی عبدالله زاده به ثمر رساند تا از دید سرمربی تیمش بهترین بازیکن پنج شنبه پر افت و خیز ورزشگاه تختی جم در دیدار با نفت آبادان باشد . 

 


محمد انصاری(پرسپولیس) :
بازگشت سیدجلال حسینی به ترکیب تیمش در برابر سیاه جامگان باعث شد محمد انصاری بعد از مدتها به پست تخصصی خود در دافع چپ بازگردد. بازی خوب و نفوذهای اثرگذار انصاری در طول بازی باعث شد تا سمت چپ پرسپولیس جان تازه ای بگیرد. تشکیل زوج انصاری – امیری و حرکات ترکیبی این دو به خصوص  در نیمه اول بسیار جالب توجه بود. انصاری البته در نیمه دوم کمی عقب نشست تا بیشتر به کارهای دفاعی بپردازد اما اگر امیری در نیمه دوم در روز خوب اش بود ، پرسپولیس در جناح چپ روز بهتری می داشت .

 

 

هافبک ها :


احمد  عبدالله زاده (فولاد) :
هافبک دفاعی محبوب دراگان اسکوچیچ زحمت زیادی برای اولین برد خانگی فولاد کشید . عبدالله زاده که مسابقات این فصل را با دیدار پرخطا مقابل پرسپولیس آغاز کرده است ، دیروز در زمین غدیر در همان سطحی بازی کرد که به خاطرش یک بار به تیم ملی دعوت شده است . او که در اوج بازی اوقات بسیار مناسبی از فوتبال خود را در موضوع کارتهای پایان خدمت از دست داد در 24 سالگی عزم و اراده خود را برای بازگشت به شرایط قبل نشان داده است . 
در این پست میثم دورقی از استقلال خوزستان ، مهدی کیانی از تراکتور و رضا اسدی از سایپا هم جزو خوب های این هفته لیگ برتر بودند . 

 


علی قلی زاده(سایپا) :
درخشش علی قلی زاده با گذشت چهار هفته از شروع لیگ همچنان ادامه دارد. مهاجم جوان سایپا با حضور دایی فرصت بیشتری برای حضور در زمین یافت و در سه بازی ابتدایی فصل نمایش بسیار خوبی داشت تا شاگردان دایی ۷امتیاز کسب کنند.قلی زاده برابر استقلال اما روز فوق العاده ای داشت; این مهاجم بارها با حضور در نقاط مختلف زمین مدافعین استقلال را به زحمت انداخت و حتی اضافه شدن جباری و چشمی نیز نتوانست کمکی به خط دفاعی استقلال کند و آبی ها به ویژه در نیمه دوم تحت تاثیر عملکرد خوب این بازیکن بودند.

 


محمدرضا مهربان (پدیده) :
حرکات پا به توپ و سرعتی مهاجم جوان و مشهدی پدیده در سی دقیقه پایانی مصاف با استقلال خوزستان همه حاضران در ورزشگاه را مجبور کرد ایستاده به تماشای حرکات او بپردازند. دو حرکت انفجاری و حمل توپ طولانی و البته فوق العاده سریع حسین مهربان تماشاگران مشهدی حاضر در ورزشگاه ثامن را به وجد آورد. هرچند ضربات پایانی او یکی با بدشانسی به تیرک دروازه خورد و بعدی با اندک اختلافی به بیرون رفت. او جوان اول امسال مشهدی ها  در لیگ برتر است . 

 


مهدی ترابی (سایپا) :
مهدی ترابی احتمالا بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر از ابتدا بوده و در همه هفته ها نمایشی یکه داشته است . این فصل برای او از دیدار با سپاهان و گل زیبایش آغاز شده و با درخشش او مقابل دو تیم خوزستانی نفت و استقلال خوزستان  ادامه پیدا کرده و تا دقیقه آخر بازی استقلال امتداد یافته است . ترابی که این فصل را تردیدهایی درباره قرارداد آغاز کرد ، دلخوری ها را فراموش کرده و در خدمت علی دایی است ، مربی ای که کنار زمین طوری انرژی می گذارد که جوان ها برایش سر بدهند . وینگر ملی پوش سایپا در دیدار پنج شنیه مقابل استقلال  از هر حیث فوق العاده بود و از عوامل اصلی برد و بالانشیتی نارنجی های لیگ . 

 

 

مهاجمان :


امیرمحمد پناهی (سیاه جامگان):
کمتر کسی فکر می کرد که هافبک کم نام و نشانی که از لیگ یک به عنوان سهمیه زیر 23 سال به سیاه جامگان پیوسته بتواند نقش اصلی را در توقف پرسپولیس صدرنشین ایفا کند. شاید حتی میثاقیان هم زمانی که در دقیقه 50 پیام ملکیان را بیرون کشید و امیرمحمد پناهی را به جایش فرستاد فکرش را نمی کرد که این بازیکن جوان تیم را از شکست نجات دهد.پناهی هافبک هجومی فصل قبل اکسین البرز است که این فصل به عنوان آخرین خرید سیاه جامگان به این تیم پیوست. او با گلی که مقابل پرسپولیس به ثمر رساند یک شبه از بازیکنی گمنام تبدیل به یکی از استعدادهای احتمالی لیگ امسال شد و شاید این را بیش از همه مدیون میثاقیان، شانس و انگیزه درونی اش باشد.انگیزه ای که در دقایق اولیه ورودش به زمین می توانست کار دستش بدهد. صحنه خطای او روی مسلمان را ببینید!

 

 

محمدرضا آزادی(تراکتورسازی):
مهاجم 17 ساله تراکتورسازی در اولین مسابقه ای که توانست به عنوان یکی از 11 بازیکن اصلی در ترکیب تیمش به میدان برود، خوش درخشید. او که با محرومیت فرزاد حاتمی فرصت فیکس شدن پیدا کرد، در خط حمله تحرک زیادی داشت و توانست در امر موقعیت سازی موفق عمل کند. آزادی علاوه بر اینکه پاس گل اول تراکتورسازی را به زیبایی برای محمد ایرانپوریان ارسال کرد، در نیمه دوم می توانست خودش هم گلزنی کند اما با بدشانسی توپ هایش راهی به دروازه نفت پیدا نکردند.
در این پست آلویز نانگ و محمدعباس زاده را هم داشته ایم که کارگشا و گلزن ظاهر شدند و می توانستند در تیم هفته باشند.

 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار