کد خبر: ۴۸۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ 19 August 2017
  محمد جواد ابطحی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت گفت:
 
 
من بحثم را بدون توجه به مسائل نفتی بیان میکنم. آن هم تضاد منافع و تعارض منافع در کسب و کار و مدیریت استراتژیک است. وقتی مدیریت دولتی و خصوصی در جایی شریک شوند زمینه ساز فساد است. شرکت خصوصی به دنبال سود بیشتر و شرکت دولتی باید بودجه اش را از جایی بگیرد. گره اصلی فسادهای نهادینه شده همین بی توجهی به تعارض در منافع است.

در اصل 141 قانون اساسی آماده رئیس جمهور و کارمندان دولت نمی توانند شغل های دیگری داشته باشند از جمله مدیریت در هیئت امنای شرکت های خصوصی. اما آقای زنگنه بفرمایید خودتان، معاونین و رئیس دفترتان در باشگاه اندیشه ورزان نفت و نیروی ایرانیان چه کار می کنند؟ این یک موسسه خصوصی است و تصمیمات نفتی در اینجا گرفته می شود. خب معلوم است در اینجا فساد و تعارض منافع ایجاد می شود.

من به شما تهمت نمیزنم اما شما هم دستور بدهید همکارانتان در اینجا نباشید. شما 28 ساله بودید که معاون وزیر فرهنگ و در 30 سالگی وزیر شدید. کی ژنرال شدید؟ الان فارغ التحصیلان نفت ما بی‌کار و پشت در هستند. چرا در سال 92 تصمیم گرفتید پول پتروشیمی را به قیمت ارز داخلی بگیرید؟ چرا در سال 92 قرارداد میدان آزادگان را با شرکت چینی فسخ کردید و دوباره مجبور شدید همان شرکت را به کار بگیرید.

چرا در سال 92 پول خوراک پتروشیمی را به ارز مبادله ای دریافت کردید؟

چرا در سال 92 به صورت شبانه قرارداد میدان آزادگان را با چینی ها فسخ کردید و الان مجبوریددر همه میدان همان چینی ها را شریک کنید؟


هدایت الله خادمی مخالف وزیر پیشنهادی نفت
نمایندگان مجلس را استخدام نکنید و یکی از ژنرال هایی که می گفتید را معرفی کنید، رئیس جمهوری و قوه قضاییه باید جلوی این مفسده بایستد و جلوی آن را بگیرند

توصیه نماینده مخالف به زنگنه: افراد منافع ‌طلب را از نفت دور کنید

اقتصاد > انرژی - نماینده ایذه و باغملک گفت:«من با ۳۰ سال سابقه نفتی به مردم می ‌گویم که افزایش تولید نداشتیم بلکه بازگشت به تولید داشتیم درست مثل وقتی که به مسافرت می ‌روید شیر آب و گاز را می ‌بندید و وقتی برگشتید دوباره شیر را باز می ‌کنید.»

هدایت الله خادمی، نماینده ايذه و باغملک به عنوان مخالف با وزیر پیشنهادی نفت توضیحاتی مطرح کرد که در ادامه آمده است: 

  در وزارت نفت ۵۰ میلیارد دلار وام بدون بهره داده شده که جای تشکر دارد، شما با همین فاینانس داخلی پروژه ‌ها را تکمیل کردید، فاینانس داخلی چه مشکلی داشت که به سراغ سرمایه های خارجی ‌ها رفتید؟

من با ۳۰  سال سابقه نفتی به مردم می ‌گویم که افزایش تولید نداشتیم بلکه بازگشت به تولید داشتیم درست مثل وقتی که به مسافرت می ‌روید شیر آب و گاز را می ‌بندید و وقتی برگشتید دوباره شیر را باز می ‌کنید. تحریم کار ما را متوقف کرد و پس از برداشته شدن تحریم ‌ها دوباره تولید را برگرداندیم پس کاری انجام نشده است. 

وزارت نفت نباید دستاوردهای نظام و وزارت امور خارجه را به نام خود تمام کند چون بازگشت به تولید حاصل تلاش نظام و وزارت امور خارجه است.

در سال ۹۲ هم همین برنامه را ارائه دادید. در آن زمان گفتید تا سال ۹۶  تولید بنزین خودکفا می ‌شود اما امروز ۱۰  میلیون لیتر بنزین وارد می ‌کنیم. وعده ‌ها در پارس جنوبی، بهینه ‌سازی مصرف سوخت و دیگر موارد هم بدون اجرا باقی ماند.

گفته بودید ژنرال ‌ها را به نفت می اورید، یک ژنرال را نام ببرید که به نفت آوردید. 

آقای زنگنه نمایندگان را با وعده استخدام تطمیع نکنید، قوه قضائیه و ریاست مجلس جلوی این کار را بگیرند. اولویت ‌ها شامل پالایشگاه سیراف، ارتباط دانشگاه و وزارت نفت، جلو خام فروشی گرفته نشد، حقوق معوقه کارگران پارس جنوبی پرداخت نشده است. 

اگر این دوره رای آوردید که حتما میاورید! افراد منافع ‌طلب را از نفت دور کنید و طوری عمل کنید که اگر بازنشست شدید کارهای شما دیده شود.

پاسخ نماینده موافق وزیر پیشنهادی نفت به ابطحی: زنگنه از یک سال قبل گفته بود که من حاضرم این باشگاه را واگذار کنم  
مهرداد لاهوتی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت گفت:
در پاسخ به ابطحی در مورد باشگاه نفت باید بگویم که زنگنه دوست ندارد در این باشگاه سمتی داشته باشد. یک سال قبل گفته بود که من حاضرم این باشگاه را واگذار کنم. اینطور صحبت کردن اجحاف است.

ما در شرایط بحرانی و تحریم قرار داشتیم. زیر یک میلیون بشکه نفت صادر می کردیم. زنگنه باید هم تولید را اصلاح میکرد و هم چراغ قوه می‌گرفت و در بازار دنیا مشتری پیدا می کرد. بعد از برجام کار زنگنه شروع شده است. امروز بیش از دو نیم میلیون بشکه نفت صادر میکنیم. این برای ما افتخار است. ما از قطری ها هم جلو افتادیم.

در بیش از 9 هزار روستا گاز رسانی شده است. این از افتخارات دولت روحانی و از زحمات آقای زنگنه است. گازرسانی به سیستان و بلوچستان از آرزوها بود اما امروز گاز به زاهدان و سیستان و بلوچستان رسیده است. امروز 24 درصد در پیتروشیمی رشد داشتیم. در بنزین به خودکفایی رسیدیم. چندتا از کلان شهر های ما بنزین پاک تولید میکنند.

در قرارداد توتال، ما به دولت گفتیم که باید 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی شکل بگیرد، اکنون 5 میلیارد دارد شکل میگیرد. امروز داریم تا 13 میلیون لیترگاز صادر می‌کنیم.

احمدی لاشکی: در تولید نفت یک میلیون و دویست و هفتاد هزار بشکه افزایش داشته‌ایم | صادرات نفت افزایش دو و نیم برابری داشته است
قاسم احمدی لاشکی، نماینده بیژن زنگنه، موافق وزیر پیشنهادی نفت:
قرار است از وزیری صحبت کنیم که آمارها به گونه دیگری او را معرفی می‌کنند. 50 تا 56 کارشناسی عمران با رتبه ممتاز گرفته است.

  امتیازات او ویژه بوده. 5 سال وزیر جهاد سازندگی، 9 سال وزیر نیرو، 12 سال وزیر نفت، یعنی 26 سال وزیر است و اگر امروز بار دیگر مجددا مورد اقبال شما همکاران قرار بگیرد میشود 30 سال یعنی 9 بار قبلا رای اعتماد گرفته که اگر اینبار هم رای بگیرد می‌شود 10 که دو رقمی است.
امروز اگر بحث اوپک می‌شود قبل از اینکه بحث فنی شود شخص آقای زنگنه خودش یک برند در آن مجموعه است.

در حوزه تولید نفت 2.8 میلیون بشکه در روز تولید نفت خام کشور بوده که امروز به 3 میلیون و نهصد هزار رسیده یعنی یک میلیون و دویست و هفتاد هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

در صادرات نفت به 1.2  میلیون بشکه رسیده بودیم، امروز به 3 میلیون بشکه رسیده‌ایم که افزایش دو و نیم برابری داشته‌ایم.

در این مدت سه سال و نیم بیش از 9 هزار روستا گازرسانی شده است و روستاییان از این بابت خوشحال هستند.

آقای زنگنه همگام با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام  معظم رهبری برنامه را نوشته است. بندهای مرتبط را دیده است. درباره برنامه ششم توسعه نیز منطبق با آنچه شما مصوب کرده‌اید نوشته‌ است. همچنین در بودجه‌های سنوانی موضوعاتی که باید دیده می‌شد نوشته است. ایشان را هم قانون دان و هم قانونمند می‌دانم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار