معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، برنامه‌های مختلف این معاونت در هفته ازدواج را تشریح کرد:
امیر تقی‌زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، اظهار کرد: 49.1 درصد جمعیت استان ما را بانوان و 50.8 درصد را مردان تشکیل می‌دهند که جمعیت جوان ما 23.6 درصد جمعیت کل استان است و از این تعداد، 52 درصد جوانان استان ما، آقایان و 48 درصد جمعیت جوان استان، بانوان هستند.
کد خبر: ۴۸۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 21 August 2017
به گزارش تابناک تبریز،امیر تقی‌زاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، اظهار کرد: 49.1 درصد جمعیت استان ما را بانوان و 50.8 درصد را مردان تشکیل می‌دهند که جمعیت جوان ما 23.6 درصد جمعیت کل استان است و از این تعداد، 52 درصد جوانان استان ما، آقایان و 48 درصد جمعیت جوان استان، بانوان هستند.
 
امیر تقی‌زاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، اظهار کرد: 49.1 درصد جمعیت استان ما را بانوان و 50.8 درصد را مردان تشکیل می‌دهند که جمعیت جوان ما 23.6 درصد جمعیت کل استان است و از این تعداد، 52 درصد جوانان استان ما، آقایان و 48 درصد جمعیت جوان استان، بانوان هستند.

وی افزود: همجنین 70.1 درصد جمعیت جوان ما ساکن نقاط شهری هستند و 29.8 درصد نیز در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از روز یک شهریور ماه، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، هفته ازدواج آغاز می‌شود و نامگذاری این هفته، جهت الگوسازی از آموزه‌های دینی و معنوی انجام شده که ما نیز همچون سال‌های گذشته، نشست‌های تخصصی مختلفی را از یک ماه گذشته با کارشناسان فعال در دستگاه‌های دولتی برگزار کرده‌ایم تا برنامه‌های جلسه ستاد ساماندهی مشخص شود و برنامه‌ریزی‌هایمان را برای هفته ازدواج انجام داده‌ایم.

تقی‌زاده بیان کرد: روز اول شهریور ماه، همزمان با آغاز هفته ازدواج، از همسر شهید ذاکری با حضور حضرت آیت‌الله آل هاشم تجلیل خواهد شد و همچنین از 40 زوج نیز در امامزاده سیدحمزه تجلیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: از ساعت 17 روز چهارشنبه (یک شهریور)، هفتمین جشنواره تجلیل از خادمان فعال ازدواج همزمان با 21 شهرستان استان، در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برگزار می‌شود و در این برنامه، از قطعه موسیقی "عائیله" با صدای فرشید رئوفی و با موضوع خانواده و ازدواج رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع ما به مناسبت هفته ازدواج تا نیمه شهریور ماه ادامه خواهد داشت و برابر هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم، مشاوران ما در مدارس حاضر می‌شوند تا طبق پیش بینی، به 7000 نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه شود.

وی تأکید کرد: همچنان فرهنگ‌های غلطی در برخی روستاها در خصوص ازدواج کودکان 10 تا 15 سال وجود دارد که متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی رتبه دوم کشوری را در این خصوص دارد و در این راستا، کارشناسان‌مان را به این مناطق ارسال خواهیم کرد تا ابتدا، نیازهای گوناگون این افراد را شناسایی کرده و در وهله بعدی، روی بحث‌های روانی کار کنیم و سپس مهارت‌های زندگی را به آن‌ها آموزش دهیم.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: در سال 94، نزدیک به 4000 دختر 10 تا 15 سال ازدواج کرده‌اند که پس از تحقیق روی این موضوع، به این نتیجه رسیدیم که اینگونه ازدواج‌ها بیشتر در مناطق روستایی انجام شده و اکثراً با اجبار خانواده‌های انجام شده است که متاسفانه این آمار در سال 95 به بیش از 4100 مورد افزایش یافته که باید روی این موضوع، بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که، هفت مرکز مشاوره مجوزدار در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: تلاش ما این است که با ارائه تخفیفات مختلف، به مرحله‌ای برسیم که در استان ما هیچ فردی به دلیل مشکلات مالی، از برخورداری از مشاوره‌های مختلف بازنماند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، همچنین از افتتاح رسمی مجمع خیرین ازدواج شهرستان تبریز و انتشار تخصصی‌ترین نشریه جوانان کشور در استان، با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران در هفته ازدواج خبر داد.

تقی‌زاده تأکید کرد: تاکنون هیچ مجوزی در خصوص بحث همسرگزینی صادر نشده و همه این گروه‌های همسرگزینی، بدون مجوز و غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به غیرجامع بودن تحقیقات انجام شده در حوزه طلاق، اظهار کرد: در معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، 28 مورد تحقیقی که در حوزه طلاق انجام شده بود را تحلیل محتوا کرده‌ایم و متاسفانه به این نتیجه رسیدیم که این تحقیقات، تنها در یک حوزه بررسی شده و باید برای رسیدن به جمع‌بندی خوبی در این موضوع، مطالعات بین‌رشته‌ای انجام شود و به جای مطالعه در یک زمینه تخصصی، این موضوع را از زاویه‌های گوناگون بررسی کنیم تا یک گزارش و تحقیق جامع به دست بیاوریم.

وی در خصوص اصلی‌ترین عوامل طلاق گفت: فقر مالی، بیکاری، ندادن خرجی و نفقه برای زن، اشتغال زن در خارج از خانه، بی‌سوادی و اختلاف تحصیلاتی، تشریفات و تجملات در زندگی و الکلیسم و اعتیاد، بیشترین آمار فردی طلاق را شامل می‌شوند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: انجمن علمی مطالعات خانواده دانشگاه شهید مدنی و انجمن علمی مولتی‌مدیای دانشگاه هنر را تشکیل داده‌ایم تا در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های هنری در راستای امور جوانان و ازدواج فعالیت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار