در روز نخست پیکارهای قهرمانی جهان در پاریس، محمدعلی گرایی در 71 و حسین نوری در 85 با پیروزی مقابل حریفان اقتدار فرنگی کاران ایرانی را در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در فرانسه به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۴۸۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 21 August 2017
 نخستین روز از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران در سالن ۲۰ هزار نفری «آکورهتل آرنا» شهر پاریس در وزن های ۷۱، ۷۵، ۸۵ و ۹۸ کیلوگرم آغاز شد.

محمد علی گرایی که در پیکارهای وزن ۷۱ کیلوگرم که ۳۷ نفر حضور دارد در نخستین مبارزه برابر بولکوادزه از گرجستان قرار گرفت و در حالی که دو بر صفر از حریف عقب بود، با اجرای فن سالتو بارانداز در نهایت حریف خود را ۳ بر ۲ شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.

گرایی با این پیروزی به نوعی انتقام شکست امید نوروزی در بازی های المپیک ریو مقابل این کشتی گیر سرسخت گرجستانی را نیز گرفت.

او در مرحله یک هشتم نهایی با برنده بناسیا از الجزایر و نیکوقوسیان از فرانسه روبرو خواهد شد و در صورت پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف برنده چونایف دارنده مدال برنز المپیک و طلا و برنز جهان از آذربایجان و فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان روبرو خواهد شد.

در بالای جدول این وزن آدام کوراک از روسیه، بورانیان از ارمنستان و کورپاسی دارنده مدال طلای جهان از فرانسه حضور دارند.

عبدولی نیز در دور نخست به مصاف «ویکتور نمس» نایب قهرمان اروپا از صربستان رفت و در یک کشتی ضعیف و دور از انتظار با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریف نه چندان توانمند خود شد.

در وزن ۸۵ کیلوگرم نیز که ۳۴ نفر وزن کشی کرده اند، حسین نوری دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 7 -5 استانکوویچ از لیتوانی را شکست داد. حال نوری در مرحله یک هشتم نهایی باید با برنده دشیف از فرانسه و آپس از استونی مبارزه کند.

در وزن 98 کیلوگرم  مصطفی صالحی زاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه ٣ بر ١ مغلوب آرتور الكسانيان قهرمان جهان و المپيك شد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :