سخنگوی شورای شهر تبریز در جمع خبرنگاران:
سخنگوی شورای شهر تبریز تصریح کرد: پس از مراسم تحلیف انتخاب شهردار یا سرپرست در تالار شورای شهر تبریز صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۸۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 22 August 2017
کریم صادق زاده تبریزی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: صبح امروز جلسه منتخبین شورای پنجم کلانشهر تبریز  درمجموعه  باغ صبا شهرداری با حضور سه گزینه پیشنهادی شهرداری تبریز، آقایان، ایرج شهین باهر، عبادالله فتح الهی و مصطفی مولوی برگزار شد و برنامه پیشنهادی خود را برای اداره شهر تبریز ارائه دادند.



وی افزود: از 8 گزینه پیشنهادی برای تصدی شهرداری تبریز از سوی منتخبان شورای شهر، آقایان رحیم شهرتی فر و صادق نجفی در جلسه منتخبان حاضر نشدند.



سخنگوی شورای پنجم شهر تبریز ادامه داد: آقای شهرتی فر به دلیل مسئولیت دولتی که دارند و در جلسه تحلیف منتخبان شورای شهر در روز چهارشنبه باید نقش نظارتی ایفا کنند لذا به لحاظ قانونی نمی تواستند در جلسه منتخبان برای ارائه برنامه پیشنهادی حضور یابند.



وی افزود: آقای نجفی هم صبح امروز به دلیل حضور در مجمع عمومی بانک شهر در جلسه ارائه برنامه پیشنهادی با حضور اعضای منتخب شورای شهر حاضر نشدند.



صادق زاده اظهار داشت: طی امروز و دیروز با 6 گزینه پیشنهادی شهرداری جلسه داشتیم که صبح امروز آقای علیرضا رحیمی طی بیانیه ای انصراف خود را برای تصدی پست شهرداری تبریز در شبکه های اجتماعی و مجازی اعلام کردند.


وی افزود: اعضای منتخب شورای شهر نظارت بر شهرداری  با توجه به توسعه شهری و ابعاد تاثیر گذار بر شهر و چشم انداز آینده در نگرش به شایستگی های شهردار آینده موثر واقع گردد. حال در این شرایط شهردار تبریز باید از خصوصیات ویژه و متمایز برخوردار باشد. شهردار نگین شهر است لذا تلاش می کنیم شهرداری توانمند با رای هر 13 نفر اعضا انتخاب گردد و برای 4 ساله آینده ایفای نقش کند.



سخنگوی شورای شهر تبریز تصریح کرد: شهردار آینده باید از قدرت علمی و تفاهم اجتماعی بالا با مردم و نهاد مدنی برخوردار بوده و با دولت تدبیر و امید  در تمامی زمینه ها همراه باشد.


وی با بیان اینکه 27 شاخصه برای تصدی گری شهرداری تبریز از سوی هر 13 نفر اعضای شورای شهر تبریز لازم است اظهار داشت: این ویژگی ها عبارتند از داشتن حس شهرت، پاک دستی، تسلط و تاکید بر نظم،تو انایی لازم برای اداره شهرداری، مبارزه با فساد مالی و اداری، دارا بودن سوابق کاری و مدیریتی، مدیریت کارآمد مبتنی بر شایسته سالاری، دارا بودن سجایای اخلاقی همانند ادب تواضع و رفتار موقر، نظم و ترتیب، ارج نهادن به ارزش های اسلامیو انقلابی، ساده زیستی، آراستگی و پاکیزگی ظاهری، انتقاد پذیری و پاسخگویی، دارای رویحه قاطع در تصمیم گیری، توان سخنرانی و مصاحبه، داشتن روحیه مردمی، داشتن توانایی و روحیه لازم برای کار کردن، نداشتن محکومیت کیفری، داشتن تخصص لازم و مدرک لازم (حداقل کارشناسی ارشد از دانشگاه ها و مراکز معتبر علمی) و مرتبط با حوزه شهری که مورد موافقت وزارت کشور باشد، داشتن حداقل 15 سال سابقه کاری در حوزه مدیریت شهری و مشابه، داشتن توان راسخ و برنامه ریزی و برنامه محوری برای انجام امور مدیریتی و تعیین استراتژی های لازم برای اداره شهر و شهرداری تبریز، استفاده از نقطه نظرات و تجربه نخبگان در حوزه مدیریت شهری، داشتن قدرت راهبری، آشنایی و تسلط کافی به امور، مدیریت و ساختار شهری، در تمامی زمینه های اقتصاد شهری خصوصا در امر ساخت و ساز مسکن و مغازه و واحد های تجاری آشنا باشد، داشتن اعتقاد راسخ به به بخش تعاونی، همبستگی با مجلس و دولت مستقر، دارا بودن روحیه قانون مداری و اولویت ندادن منافع حزبی، قومی و طایفه ای بر آینده شهر است.


وی افزود: اعضای شورای شهر با شناخت کافی از محیط پیرامون و افراد شناخته شده از بدنه شهرداری و مدیریت استانی و اجرایی کشور  از میان نخبگان همه جریان های سیاسی موجود به انتخاب این افراد گمارده اند.


سخنگوی شورای شهر تبریز تصریح کرد: پس از مراسم تحلیف انتخاب شهردار یا سرپرست در تالار شورای شهر تبریز صورت خواهد گرفت.


سخنگوی شورای شهر تبریز در پایان خاطرنشان کرد: منتخبین شورای پنجم پس از برگزاری مراسم تحلیف، با حصور در گلزار شهدا با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار