وزیر خارجه ایران در نامه‌ای به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پیامدهای منفی سفر یک مقام آمریکایی به وین درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) هشدار داد.
کد خبر: ۴۸۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 23 August 2017
 «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در نامه‌ای به «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تبعات منفی سفر یک مقام آمریکایی به وین بر اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) هشدار داده است.

این خبر را روزنامه واشنگتن‌پست در خلال مصاحبه‌ای با «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گزارش داده است.

پیشتر منابع خبری گزارش داده بودند «نیکی هیلی» قرار است روز چهارشنبه با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

ظریف در نامه‌ای به آمانو درباره این سفر نوشته است: « «نحوه برنامه‌ریزی و تبلیغات درباره این سفر باعث می‌شود که حتی قبل از انجام آن، اجرای موفقیت‌آمیز برجام با تبعات زیان‌باری مواجه شود.»

نیکی هیلی در واکنش به نامه ظریف گفت: «برای من خیلی جالب است که ایران نگران سفر من  به وین است. اگر حساب آنها پاک است نباید نگران سوالاتی باشند که از آژانس می‌پرسم.»

مقام آمریکایی به واشنگتن‌پست گفته در این سفر قرار است مقام‌های آژانس به سوالات آمریکا درباره اثربخشی و گستردگی بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران پاسخ دهند.

هیلی گفت این موضوع به معنی آن نیست که ایالات متحده درباره پایبندی یا عدم پایبندی ایران به مفاد توافق، پیش‌قضاوتی انجام داده است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هنوز درباره گام بعدی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران تصمیمی نگرفته است.

دیپلمات آمریکایی گفت: «هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. رئیس‌جمهور تصمیمی نگرفته است. کاری که ما انجام می‌دهیم تلاش برای یافتن بیشترین مقدار اطلاعات ممکن است.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار