مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد: بیش از 14 کشور جهان مثل آلمان، اسپانیا، روسیه، گرجستان و... از جمله کشورهای هدف صادرات قطعی ارس هستند.
کد خبر: ۴۸۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 05 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، محسن خادم عرب‌باغی با اشاره بر ضرورت پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی، ابراز کرد: آمار مربوط به میزان صادرات قطعی و صادرات مجدد، حاکی از رشد منطقه در این زمینه هستند.

وی خبر داد: میزان صادرات قطعی منطقه آزاد ارس به خارج از کشور از سال 92 تاکنون 206میلیون دلار و به وزن خالص 176هزار تن می‌باشد. همچنین میزان صادرات مجدد این منطقه در همین مدت 103میلیون دلار و به وزن خالص 23هزار تن است.

وی در ادامه درباره اقلام صادراتی قطعی این منطقه تشریح کرد: گوجه فرنگی گلخانه‌ای، کیسه پلی پروپیلنی، گونی های صنعتی پلاستیک، نخ اکریلیک و طناب، کشمش و مغز بادام و گردو، زردآلو، گازوئیل، کامیون، روغن هیدرولیك و ضد یخ در کنار دیگر محصولات، اقلام صادراتی قطعی این منطقه را تشکیل می‌دهند.

    مدیرعامل منطقه آزاد ارس همچنین درخصوص کشورهای هدف صادرات قطعی منطقه اعلام کرد: ترکیه، افغانستان، گرجستان، عراق، امارات متحده عربی، آلمان، مصر، اسپانیا، ارمنستان، فدراسیون روسیه، آذربایجان، پاکستان، رومانی، الجزایر و.. از جمله کشورهای هدف صادرات ارس به شمار می‌آیند.

عرب‌باغی با اشاره به سایر اقدامات شاخص در حوزه توسعه صادرات با محوریت اقتصاد مقاومتی گفت: عقد تفاهم‌نامه همکاری و راه‌اندازی دفتر نمایندگـی صندوق ضمانــت صادرات کشور در منطقه، طراحی و آماده سازی سایت پایانه صادراتی و ترانزیتی ارس از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

وی در پایان گروه صنعتی آمیکو، شرکت پاراپلاستیک، شرکت پلی ورد ارس، شرکت نگین فخر آذربایجان و تارلا امین، آیچین تجارت و ... را از واحدهای صادرکننده پیشرو در منطقه آزاد ارس دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از این واحدها برای ارتقا و گسترش فعالیت‌هایشان جزو اولویت‌های ماست.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع می باشد.

منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده می باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار