پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها دقایقی پیش عازم کلمبیا در آمریکای لاتین شد.
کد خبر: ۴۹۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 06 September 2017
به گزارش تابناک : پاپ فرانسیس دقایقی پیش فرودگاه بین المللی 'لئوناردو داوینچی' در رم را به مقصد 'بوگوتا' در کلمبیا برای سفری 5 روزه ترک کرد. این بیستمین سفر خارجی پاپ و پنجمین سفرر به آمریکای جنوبی محسوب می شود. 
پاپ ساعت 11:15 به وقت محلی (13:45 به وقت تهران) با یک فروند هواپیمای شرکت آلیتالیا از فرودگاه رم به سوی کلمبیا حرکت کرد و ساعت 16:30 به وقت محلی به فرودگاه بوگوتا خواهد رسید، جاییکه مورد استقبال رسمی 'خوان مانوئل سانتوس کالدرن' رئیس جمهوری (برنده جایزه صلح نوبل در سال 2016 و عامل توافق با جنگجویان فارک)، قرار می گیرد. 
کلمبیا در صدد خروج از نیم قرن خشونت و جنگ داخلی است. فقر، قاچاق مواد مخدر و جنگ داخلی این کشور را به زانو درآورده است و پاپ با پیام آشتی و وحدت ملی به آن سفر می کند. سفر امروز پاپ بسیار حساس خواهد بود. کلمبیا یک کشور بزرگ کاتولیک است و انتظار مشارکت بزرگ مردمی در استقبال از پاپ می رود اما اوضاع این کشور همچنان بسیار پیچیده است و صلحی که با یک توافق تاریخی میان دولت سانتوس و نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) آغاز شده، همواره مورد تهدیدات زیادی قرار دارد. 
پاپ در این سفر که پنجمین مرتبه به آمریکای لاتین محسوب می شود 12 سخنرانی به زبان اسپانیولی خواهد کرد و از 4 شهر این کشور بازدید بعمل می آورد. 
البته پاپ به عنوان میانجی برای تضمین توافقی که به سختی میان دولت و فارک بدست آمد به کلمبیا سفر نمی کند، توافقی که در همه پرسی مردمی نیز رد شده است. توافقی که باعث درگیری های سیاسی میان دولت و اوپوزیسیون به رهبری رئیس جمهوری سابق 'الوارو اوریبه' شده است. پاپ در این سفر دعوت به صلح و آشتی می کند و آنرا تنها راه برای خروج از جنگ داخلی شدید که صدها هزار قربانی گرفته است، می داند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار