تسنیم:مالک باشگاه گسترش فولاد و ماشین‌سازی تبریز به‌شدت از اظهارات اخیر دو بازیکن تراکتورسازی ناراحت است و می‌گوید که اگر برخی چیزها را بگوید، آنها باید فوتبال را کنار بگذارند.
کد خبر: ۴۹۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 10 September 2017
 زنوزی صحبت‌هایی درباره وضعیت نامناسب گسترش فولاد در لیگ برتر، همکاری با هوشنگ نصیرزاده و لوکا بوناچیچ، اعتراض برخی از بازیکنان سابق این باشگاه به عدم پرداخت مطالبات‌شان، حضورش در باشگاه ماشین‌سازی و ... انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

* آقای زنوزی از شکست گسترش فولاد مقابل پرسپولیس و عملکرد نگران‌کننده شاگردان بوناچیچ در لیگ برتر شروع کنیم ...
گسترش فولاد مقابل پرسپولیس هماهنگ نبود. یکسری تغییرات اساسی در تیم ایجاد و بازیکنان جوان‌تر شده‌اند. البته در بازی‌های گذشته و مخصوصاً دیدار مقابل پرسپولیس، جوانان ما اشتباه نکردند. تا حالا هر اشتباهی بوده، از طرف باتجربه‌ها اتفاق افتاده است. جوانان ما مشکلی ندارند. ۹۹ درصد مشکلات ما یا تاکتیکی است و یا اشتباه باتجربه‌ها. برخی جاها می‌نویسند که نتایج گسترش فولاد به خاطر جوان‌گرایی بوده، اما این نتایج ربطی به جوان‌گرایی ندارد.

* شایعات عجیبی مبنی بر تغییرات در کادر مدیریتی گسترش فولاد و برکناری هوشنگ نصیرزاده به گوش می‌رسد. این صحبت‌ها صحت دارند؟
آقای نصیرزاده چه کار کند؟ او خودش که در زمین بازی نمی‌کند. سرمربی و مدیر فنی گسترش فولاد لوکا بوناچیچ است. کار نصیرزاده اصلاً ربطی به مدیریت فنی ندارد. مگر آقای نصیرزاده بازیکن عوض می‌کند؟! وظیفه او این است که بازیکنان مدنظر را بخرد و تحویل سرمربی تیم بدهد. قطع به یقین من از آقای نصیرزاده به‌عنوان مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد راضی‌ام.

* از عملکرد لوکا چطور؟ به‌نظر می‌رسد انتقاداتی از عملکرد او دارید.
از آقای لوکا هم چندان ناراضی نیستم. به‌هرحال پرسپولیس تیم بزرگی است. آنها آمدند و در تبریز تراکتورسازی را هم بردند. چرا آن موقع کسی چیزی نگفت؟ اینها یکسری جوسازی‌هایی است که علیه گسترش فولاد وجود دارد. وقتی پرسپولیس تراکتورسازی را می‌زند، یکسری می‌ترسند و حرف نمی‌زنند، اما وقتی گسترش فولاد می‌بازد، عوامل شایعه‌ساز شروع به فعالیت می‌کنند. دقیقاً همین نفرات می‌خواهند به گسترش فولا ضربه برنند.

 * منظورتان همان‌هایی هستند که لوکا که بعد از بازی پرسپولیس گفت از شکست ما خوشحالند؟
من اصلاً نخواندم که بوناچیچ بعد از بازی چه چیزی گفته است، اما من از آقای نصیرزاده چه ایرادی بگیرم؟ من بگویم آقای نصیرزاده، تیم خوب تمرین نمی‌کند؟ من به او چه بگویم؟

* این افرادی که از آنها صحبت می‌کنید، علیه شما کار می‌کنند؟
علیه من نه، علیه باشگاه. یکسری از افراد هستند که علیه باشگاه گسترش فولاد کار می‌کنند. لوکا یکسری اشتباهات تاکتیکی دارد و آن‌طور که شنیدم، خودش هم در نشست خبری بعد از بازی به این مسئله اعتراف کرده است. من از عملکرد او راضی هستم. او به جوان‌ها میدان داده و از آنها کار کشیده است. سرمربی ما برخی از بازیکنان جوان را به فوتبال معرفی می‌کند، اما آیا مشکل ما بازیکنان جوان هستند؟!‌ آیا جوانان اشتباهات فردی می‌کنند؟ لوکا در دیدار مقابل پرسپولیس «جهانبخش» را بیرون کشید و تیم به مشکل خورد. تا زمانی که او در میدان بود که ما مشکلی نداشتیم. مشکل ما باتجربه‌ها هستند. اشتباهات فردی را باتجربه‌ها مرتکب می‌شوند.

* لوکا معتقد است امسال پنالتی‌های مشکوکی برای گسترش فولاد گرفته می‌شود و کلاً داوری‌ها علیه تیمش است. شما چنین نظری ندارید؟
به نظر من در همین دیدار مقابل پرسپولیس، گل دوم و سوم حریف‌مان آفساید بود. مخصوصاً گل دوم این تیم که با آن شیرازه تیم ما از هم پاشید. من برای داور و کمک‌هایش متأسفم. واقعاً یک تیم چقدر می‌تواند شانس داشته باشد که با اشتباهات داوری این شانس‌ها را هم از آن می‌گیرند؟ واقعاً برای داوران متأسفم.

 * با این نتایج، شما همچنان به حمایت‌تان از لوکا بوناچیچ ادامه خواهید داد؟
بله، سرمربی تا زمانی که در تیم ماست، از او حمایت می‌کنیم. اگر به گذشته هم نگاه کنید، این موضوع را خواهید دید. رزومه گسترش فولاد مشخص است. لوکا تا زمانی که اینجاست، مورد حمایت باشگاه قرار می‌گیرد، مگر اینکه خودش با باشگاه به این جمع‌بندی برسند که بهتر است دیگر به کارش ادامه ندهد.

 

* راستی؛ صحبت‌های اخیر برخی از بازیکنان سابق‌تان را شنیدید؟ بازیکنانی مانند شهرام گودرزی و محمد ابراهیمی می‌گویند احترام زیادی برای شما قائلند، اما انتظار دارند گسترش فولاد پول‌شان را بدهد.
انتظار من هم از آنها این بود که این مصاحبه‌ها را نمی‌کردند. در جریان مشکلات آنها نیستم، اما از گودرزی و ابراهیمی انتظار ندارم با تحریک و حرف یکسری از افراد علیه گسترش فولاد مصاحبه کنند. این دو بازیکن هم مشکلاتی داشتند که من تاکنون چیزی از آن نگفتم، چون دهان باز کنم، آنها باید فوتبال را کنار بگذارند. راه‌حل این مشکلات این است که به باشگاه بروند و مشکلات خودشان را حل کنند، نه اینکه به فاز دیگری بزنند و علیه باشگاه مصاحبه کنند.

* به‌نظر می‌رسد از این مصاحبه‌های اخیر این دو بازیکن حسابی شاکی هستید.
ببینید؛ تیم اول من تراکتورسازی است. هر جا هم بپرسند این را می‌گویم. من به خاطر تراکتورسازی وارد خیلی از بحث‌ها نشدم. اگر این بازیکنان غیر از تراکتورسازی به تیم دیگر می‌رفتند، چیزهایی می‌گفتم که به نفع‌شان نبود. البته لازم هم نبود خودم بگویم. به یک نفر می‌گفتم که او شفاف‌سازی کند. توصیه من به آنها این است که بنشینند و فوتبال‌شان را بازی کنند و از صحبت‌های غیرفوتبالی بپرهیزند. این‌ها مسائل خانوادگی است و باید در خانواده فوتبال حل شود. این بازیکنان آیا مشکلات خانه خودشان را هم در بیرون از خانه بازگو می‌کنند؟

 * الان تکلیف این بازیکنان چه خواهد بود؟
از این آقایان سؤال کنید وقتی آنها را از تراکتورسازی بیرون انداختند و بیرون مانده بودند، کدام باشگاه به سراغ‌شان رفت؟ پس بهتر است کمی در صحبت‌های‌شان دقت کنند. من نمی‌خواهیم علیه‌شان صحبت کنم. همه همکاران من، مانند برادران و بچه‌هایم هستند. من به این بازیکنان هم مثل بچه‌های خودم نگاه می‌کنم. این حرف‌ها را به‌عنوان نصیحت به آنها می‌گویم که مشکل‌شان را در باشگاه حل کنند نه بیرون از باشگاه.

* البته مثل اینکه علاوه بر ابراهیمی و گودرزی، محمدرضا خلعتبری هم از دست باشگاه گسترش فولاد بابت پرداخت نشدن مطالباتش به شدت شاکی است.
محمدرضا خلعتبری بچه خیلی خوبی است. من فوق‌العاده او را دوست دارم. قبل از اینکه به گسترش فولاد بیاید هم بازی‌های او را دوست داشتم. او یک نیم‌فصل در گسترش فولاد بازی کرده است. همین نصیحت را به او هم می‌کنم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :