کد خبر: ۴۹۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 11 September 2017
در میان مدیران استان ، آنچه فقدان آن  بسیار به چشم می خورد مدیریت استراتژیک است . مدیریتی همه جانبه با چشم دوختن به افق ها و صد البته دیدن دوردست ها .
 
متاسفانه بسیاری از مدیران استان و حتی کشور به دلیل عدم برخورداری از چنین  مولفه هایی اغلب منابع مادی و معنوی سازمان ها را درگیر مسائل بسیار جزئی نموده و موجب اتلاف آنها می شوند.
 
اما در میان آنها امثال مهندس عرب باغی هم می توان یافت. این مدیریت موفق وی در زمان مدیرعاملی عرب باغی در تراکتورسازی نیز کاملا به چشم میخورد. جایی که در قراردادهای خارجی برای تولید تراکتور در ونزوئلا یکی از طلایی ترین دوران این کارخانه عظیم در استان بود.
 

وی از زمان تحویل منطقه آزاد ارس از صادق نجفی نیز همچون دوران مدیریت موفق خود، دو کار عمده را سازماندهی کرده است 

نخست تثبیت منطقه آزاد و رهایی آن از بحران های سیاسی و اقتصادی و .. و البته تکمیل پروژه های راکد آن منطقه.
 
دوم اعمال  مدیریت استراتژیک بر منطقه .
در نگاه استراتژیک وی ، مناطق آزاد در کشورهای کمتر توسعه یافته بدلیل حجم کوچک اقتصاد، در صورت عدم استفاده از پشتوانه ها نمی توانند نقش محرک اقتصادی را برای کشور ایفا نمایند. آنچه می توان در مورد منطقه ارس این نقش را به دوش کشد تلفیق مناطق توریستی با تجاری اقتصادی است.
 
مدیریت استراتژیک عرب باغی
 

 
مناطق آزاد ، الزاما نباید فقط از طریق داد و ستد به تزریق مالی به اقتصاد کشور کمک نمایند. آنها می توانند با معرفی جاذبه های توریستی این مناطق نقش بی بدیلی در جذب سرمایه های مادی دنیا به سمت این مناطق ایفا نمایند.
 
عرب باغی همین دیروز بود که اعلام کرد برای توسعه مناطق توریستی خداآفرین هرسال ده میلیارد تومان اختصاص می دهد. توسعه یقینا در گرو سرمایه گذاری است.
 
مناطق توریستی شمال استان ، اغلب جاذبه های بکری هستند که سرمایه گذاری برای انها در واقع به مثابه سرمایه گذاری مکمل منطقه آزاد ارس هستند
 
منطقه آزاد ارس امروز در مسیر ارتقا افتاده است. نمونه بارز پیشرو بودن آن افتتاح نسل چهارم دانشگاه های جهان در ارس بود که با حضور رییس دانشگاه تهران انجام شد و امتیازات ویژه ای که در این منطقه به شرکت های دانش بنیان داده می شود که یقینا امید و شوق زیادی را در تیم های علمی و دانشگاهی ایجاد میکند تا نیم نگاهی نیز برای تولید نتایج علمی و تحقیقاتی خود داشته باشند.
 
نگاه استراتژیک عرب باغی یقینا می تواند در سالهای آتی مانند بذر امیدی باشد در دل منطقه آزاد ارس که ثمره آن برای نسل های آتی ملموس تر خواهد بود.
برچسب ها: منطقه آزاد ارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
مهندس عرب باغي بيشك يكي از مديران اجرايي عالم در استان هستند و اميدواريم در استانداري از ايشون استفاده بشه بعد از دكتر جبارزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :