نماینده مردم تبریز :
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: جلسه امروز مجمع نمایندگان عملا تشکیل نشد ولی با حضور تعدادی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی جلسه‌ای برای وضعیت استانداری برگزار کردیم.
کد خبر: ۴۹۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 12 September 2017
محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با  فارس اظهار کرد: جلسه امروز مجمع نمایندگان عملا تشکیل نشد ولی با حضور تعدادی از نمایندگان استان آذربایجان شرقی جلسه ای برای وضعیت استانداری برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه جلسه امروز نمایندگان استان در راستای تعیین معیارهایی برای انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی بود، افزود: نمایندگان حاضر تاکید فراوان روی سوابق، قدرت اجرایی در سطح ملی، تخصص و توانمندی فرد داشتند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق خواسته نمایندگان استان فرد منتخب برای مسوولیت استانداری باید برای انسجام استان و توسعه کارآفرینی و نوآوری تلاش کرده و سبقه موفق در این زمینه نیز داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه طبق معیار نمایندگان استاندار جدید باید تعامل خوبی با نمایندگان دو قوه مقننه و قضایی داشته باشد، بیان کرد: یکی دیگر از معیارهای اساسی نمایندگان عدم وجود حساسیت افکار عمومی استان روی فرد معرفی شده باشد.

فرهنگی اذعان داشت: تمام این معیارها جمع بندی شده و به وزارت کشور نیز اعلام می‌شود تا استاندار منتخب بر اساس این معیارها معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه امروز با حضور تعدادی از نمایندگان استان برگزار شد و تعدادی دیگر نیز به صورت تلفنی نظرات خود را مطرح کرده بودند، ادامه داد: احتمال برگزاری جلسات غیررسمی دیگر در راستای استانداری آذربایجان شرقی با نمایندگان استان وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از تمام رسانه‌ها خواهشمندیم گفته‌ها و اظهار نظرهای نمایندگان را تحریف نکرده و به جملات دیگر تبدیل نکنند.

وی افزود: نمایندگان بنابه ایجاد محدودیت برای انتخاب استاندار ندارند بلکه هم اندیشی و کمک لازم را خواهند کرد و برخی موضوعات از قبیل تعیین جانشین و لغات غیرمحترمانه از زبان نمایندگان تحریف در جملات مصاحبه های نمایندگان است.

گزارش فارس حاکی است، روز گذشته در پی استعفای علی‌اصغر احمدی، اسماعیل جبارزاده که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون سمت استانداری آذربایجان‌شرقی را بر عهده داشت با حکم وزیر کشور به عنوان معاون جدید سیاسی وزارت کشور منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :