با حمايت هاي شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان شرقي و خوشه آجيل و خشكبار استان برند آجيل تبريز در فهرست آثار ملي كشور ثبت شد.
کد خبر: ۴۹۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 13 September 2017
به گزارش تابناک  تبریز از شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، سیدمرتضی نیرومند اسکویی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار ملی کشور، اظهار کرد: قرارداد ثبت برند آجیل تبریز در فهرست آثار معنوی و ملی کشور در سال 95 توسط این شرکت منعقد شده و مجری طرح نسبت به جمع آوری اسناد مرتبط اقدام کرد.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود: با توجه به بررسی محتویات پرونده در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهایاتا ثبت این برند در فهرست آثار معنوی کشور مصوب شد.
وی ادامه داد: ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار ملی کشور جزو برنامه های عملیاتی سال گذشته خوشه آجیل و خشکبار تبریز بود که خوشبختانه به انجام رسید.

پیگیر ثبت آثار ناملموس بیشتری از استان در فهرست ملی هستیم

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در یک سال و نیم گذشته 5 مورد از آثار ناملموس استان در فهرست ملی به ثبت رسیده است از تداوم این روند در راستای برندسازی خبر داد.

مرتضی آبدار، در مراسم ثبت ملی آجیل تبریز با تاکید ثمرات اقتصادی ثبت آثار در فهرست ناملموس گفت: برای ایجاد یک برند، معرفی و ارتقا گستره پوشش مولفه های مهمی به حساب می آیند و ثبت ملی اثر در این راستا نقش بسیار مهمی دارد و مورد ثبت شده را به نوعی انحصاری به یک منطقه خاص جغرافیایی نسبت می دهد و با توجه به فراگیر بودن و جنبه عمومی این آثار، معرفی آنها با سرعت بیشتری انجام می شود.

او در ادامه افزود: بیشترین تاکید در عرصه گردشگری روی تبلیغات متمرکز است و برای پیشرفت در عرصه گردشگری می بایست به این مقوله اهمیت بیشتری قائل شد. در همین راستا است که در تلاشیم با ایجاد و تقویت برندهای خاص نام تبریز را در عرصه های گوناگون بیشتر از پیش بر سر زبان ها بیاندازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: زمانی می توان گفت که در گردشگری شاهد پیشرفت هستیم که اثرات اقتصادی آن را در جامعه ببینیم. تبریز 2018 فرصتی طلایی برای گردشگری استان است و می خواهیم از این طریق آنچه از آن اهداف عالی اقتصاد مقاومتی یاد می شود را جامه عمل بپوشانیم.

آبدار در ادامه سخنانش با تقدیر از اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: اگر همت صاحبان این صنف در راستای ثبت آجیل نبود این مهم محقق نمی شد. تمام مجموعه های دیگر نیز که شاخصه ای در عرصه ملی دارند باید در این زمینه پیشقدم شوند و سیاست اداره کل استان نیز، حمایت از این برنامه ها است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت صاحبان صنایع و صنف‌ها از صنایع دستی گفت: اگر بتوانیم در بسته بندی های آجیل و ... از صنایع دستی استفاده کنیم هم در معرفی صنایع دستی موفق خواهیم شد هم با ترویج  فروش آن از هنرمندان حمایت خواهد شد.

مراسم رونمایی از ثبت آجیل تبریز در فهرست آثار ملی کشور با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و مسئولان سازمان میراث فرهنگی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد و از سیدمرتضی نیرومند اسکویی،‌مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مجید یاریگر، معاون صنایع کوچک و ستاره رضایی، رییس گروه توسعه بنگاه ها و کارآفرینی این شرکت به خاطر تلاش هایشان جهت ثبت این برند قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار