رئیس جهاددانشگاهی مطرح کرد
رئیس جهاددانشگاهی بر پرهیز از هر گونه فعالیت سیاسی و خبری در نهاد انقلابی جهاددانشگاهی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 13 September 2017
به گزارش تابناک تبریز از سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، حمیدرضا طیبی در هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی این نهاد اظهار کرد: کشور ما فاصله‎ کمی با سال 1404 دارد تا یک الگوی موفق و خوب از یک کشور موفق اسلامی را به جهانیان ارائه دهد و از این رو باید تلاش بیشتری برای تحقق آن کرد.

وی افزود: نمی‎توانیم عملکرد و وضعیت نامناسب کنونی خود را به تحریم‎ها و قبل از انقلاب نسبت دهیم و باید علت آن را در داخل جست‎وجو کنیم. سیاسی شدن غیرضروری کشور، عدم توافق بر سر مصالح ملی در میان نخبگان سیاسی، فرهنگی و مردم از عمده مشکلاتی است که باید بر سر آن به توافق رسید.

رئیس جهاددانشگاهی عنوان کرد: نمی‌شود در یک دولت مسیر پیشرفت بر اتصال به بازار جهانی استوار باشد و در دولت بعدی صرفاً بر توان داخلی و قطع ارتباط با سایرین تمرکز کرد. زیرا هیچ کشوری در طول چهار و یا هشت سال پیشرفت نکرده است.

طیبی بیان کرد: برخورد جناحی و حزبی سبب می‎شود تا مردم در انتخابات نیز به طور احساسی رأی دهند و سیاست داخلی و خارجی در کشور به هم بریزد و این در حالی است که کشور ما همواره ثابت کرده است که مشکلی در حوزه‎ توسعه‎ فرهنگی و علمی ندارد.

وی گفت: علم‌گرایی و عقل‌گرایی، احترام به حقوق دیگران و آزادی در حد متعادل و رعایت اخلاق از جمله موارد مورد تاکید در دین اسلام است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به رسالت‌های این نهاد بیان کرد: با توجه به مبانی مطرح شده در برنامه‌ ششم توسعه، باید شاهد اثرگذاری بیشتر این نهاد در حوزه‎های مختلف باشیم و از این رو دانش بنیان شدن فعالیت‎ها، مطالعات قوی و جذب نیروهای قوی و متخصص از مواردی به شمار می‎آیند که باید مورد توجه کارکنان و مسوولان در این نهاد قرار بگیرند.

طیبی با تأکید بر فعالیت سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس که وابسته به جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این سه رسانه باید در راستای شناساندن مشکلات کشور و نقد منصفانه‎ آن کوشیده و راه حلی برای رفع آنها ارائه دهند.

وی گفت: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در شناساندن و معرفی ظرفیت‎های این نهاد به دانشجویان جدید تلاش کند تا نیروهای جوان و متخصص جذب این سازمان شوند. همچنین بندهایی در برنامه‎ ششم توسعه به منظور اجرایی کردن نقشه جامع علمی تعیین شده که امید است در آینده‎ نزدیک شاهد فعالیت‎های تاثیرگذار این نهاد در عرصه‌های مختلف باشیم.

اعضای جهاددانشگاهی سفیران رویداد تبریز 2018 هستند

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اعضای جهاددانشگاهی به عنوان سفیران تبلیغ رویداد تبریز 2018 هستند.

جعفر محسنی در هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 گفت: این نشست با هدف شناسایی و معرفی برنامه‌های رویداد تبریز 2018 برگزار می‌شود و امیدواریم که جهاددانشگاهی کشور بتواند نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی آن داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با ارایه گزارشی از عملکرد جهاددانشگاهی استان، بیان کرد: این سازمان در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت دارد و از سویی برای حل معضل بیکاری در کشور، تلاش می‌کند که ارتباط بین صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی را گسترش دهد.

وی در خصوص حوزه پژوهشی بیان کرد: این حوزه در 2 بخش درمان و انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت دارد که می‌توان به فعالیت مرکز درمان ناباروری و مرکز پزشکی این نهاد همچنین فعالیت‌های این سازمان در خصوص سلول‌های خورشیدی اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره فعالیت‌های به حوزه آموزشی و فرهنگی این سازمان گفت: ارائه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت در زمینه‌های متفاوت و فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا  همچنین مرکز گردشگری دانشجویان از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

وی در بخشی از سخنان خود از فعال شدن مرکز تجاری سازی و فناوری در این سازمان خبر داد و افزود: علاوه بر توسعه فیزیکی سازمان، در نظر داریم که مرکز تحقیقات ژنتیک و پژوهشکده انرژی‌های تجدیدپذیر را راه‌اندازی کرده و نیز فعالیت‌های پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی را  در حوزه علوم انسانی توسعه دهیم.

هفتاد و نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در تبریز در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار