رئیس انجمن بیهوشی استان آذربایجان‌شرقی:
رئیس انجمن بیهوشی استان آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از پاکدست ترین رشته های پزشکی متخصصین بیهوشی هستند که در حالی که گمنم هستند مسئولیت خطیری برعهده دارند.
کد خبر: ۴۹۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 18 September 2017

به گزارش تابناک  تبریز، دکتر مسعود پریش در نشست خبری اعضای انجمن بیهوشی استان آذربایجان‌شرقی در مورد کاهش ناعادلانه تعرفه‌های بیهوشی اظهار داشت: هدف ما از این نشست اعتراض به درآمد کم این رشته در مقایسه با سایر رشته های پزشکی نیست؛ هدف ما اعتراض به تبعیض در کاهش سی درصدی تعرفه درمانی این رشته است. درحالی که بعضا تعرفه برخی از رشته ها را افزایش داده اند.

نماینده شمالغرب در انجمن بیهوشی کشور با یادآوری زحمات متخصصین این رشته افزود:  در دوران جنگ و در حوادث طبیعی اعم از زلزله، سیل و غیره متخصصان بیهوشی فعالیت گسترده‌ای انجام داده‌اند.

وی با اعتراض به مصوبه شورای عالی بیمه در مورد غیر بالینی اعلام کردن رشته بیهوشی گفت : بیمه به رشته بیهوشی رشته غیربالینی نام داده در حالی که چنین نیست و حتی بستری شدن و تجویز دارو باید زیرنظر متخصص بیهوشی باشد.وی اضافه کرد با این مصوبه اگر در خانواده من هم کسی مریض شود من حق ندارم یک قرص سرماخوردگی برای او تجوزی کنم!

پریش، با ابراز اینکه گله ما به معنای اعتصاب نیست و ما چنین کاری نیز انجام نمی‌دهیم، تصریح کرد: هدف اصلی ورود مسوولان به این موضوع است و دو روز خدمات رایگان نیز اعتصاب نبوده بلکه اعتراض به کاهش تعرفه‌هاست.

رئیس انجمن بیهوشی استان خطاب به وزیر بهداشت مبنی بر اینکه سوال اصلی از وزیر بهداشت این است که چرا وقتی بعد از چند سال وزیر بهداشت با شجاعت تعرفه‌ها را تغییر نداده بود، حال دست به چنین کاری زده و فقط تعرفه بیهوشی را کاهش داده است، گفت: بومی‌سازی کتاب «کالیفرنیا» باید شامل همه رشته‌ها شود نه اینکه فقط یک رشته باشد و باعث مشکلاتی شود.

وی اضافه کرد: رایزنی‌های زیادی از هشت ماه گذشته در این خصوص داشتیم که هنوز به جواب قطعی و راضی‌کننده، نرسیده‌ایم.

پریش، با تاکید براینکه هدف ما اعتصاب نیست و همیشه در خدمت بیماران هستیم، بیان کرد: دو روز اعلام خدمات رایگان بیهوشی در کشور نشان از این است که متخصصان بیهوشی مسئله پول و درآمد را پیش نگرفته‌اند بلکه حق طبیعی خود را می‌خواهند.

این اعتراض به معنای اعتصاب نیستیم هدف ما رساندن این صدا به گوش مسئولین است. از وزیر بهداشت تشکر میکنم که دو سال پیش با طرح همسازی درامد این قشر افزایش پیدا کرد ولی دوباره با کاهش تعرفه و غیربالینی اعلام نمودن این رشته وضعیت ما به سه سال قبل برگشته است.

 
 
وی تاکید نمود،برای عدالت بین رشته ای مهم است. چرا از ما فقط تعرفه را کم میکنند چرا از رشته های دیگر کم نمیکنند.
 

دکتر پریش اضافه کرد با نمایندگان مجلس و دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس  و در وزارت نیز با خود وزیر و معاون درمان وزارت در این مورد رایزنی کرده ایم که در هفته آینده جلسه‌ای با کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این راستا خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
دکتر حسنی
|
United Kingdom
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
فرقی بین عمل جراحی یک فتق در یک نوزاد با یک مرد جوان ویا یک بیمار قلبی و یا پیر و دیالیزی نیست. برای همه یک عمل صورت می گیردمسئو لیت حفظ زندگی بیماران مختلف بیهوش شده در اتاق عمل با چراح نیست وجراح مسئول مهارت یدی خودش است نه فیزیولوژی بیمارو در صورت هر اتفاق قلبی و.... در طی عمل متخصص بیهوشی تنها به دانش خودش وابسته است ومتخصین رشته های مختلف در اتاق عمل حاضر نیستند. اگر جامعه سلامت می خواهد باید فکرو ذهن متخصصین بیهوشی را تحت فشار قرار ندهد و با غیر بالینی اعلام کردن رشته بیهوشی مسئولیت بدون حق الزحمه نخواهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :