با هدف افزایش امنیت سرمایه‌گذاری و پیشگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی
رئيس كل دادگستري آذربايجان‌شرقي از تشكيل ستاد استاني تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي قوه قضائيه با هدف افزایش امنیت سرمایه‌گذاری و پیشگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی در اين استان خبر داد.‌
کد خبر: ۴۹۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 25 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در نشست کمیته حقوقی و قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری که در شهرک صنعتی تبریز4 برگزار شد، ‌اظهار کرد: دستور‌العمل جامع ستاد مرکزی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسط رئیس قوه قضائیه تصویب و ابلاغ شده که مسؤولیت آن نیز با معاون اول قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: در این ستاد سازمان‌های ذی‌ربط قوه قضائیه نیز عضویت داشته و با هدف افزایش امنیت سرمایه‌گذاری و پیشگیری از ورشکستگی واحدهای تولیدی و کارخانجات تشکیل جلسه خواهد داد.

مظفری با اشاره به وجود برخی مزاحمت‌ها در مسیر تولید و اشتغال در شهرک صنعتی تبریز 4، گفت: پیشنهاد می‌شود تابلوهای هشدار دهنده‌ای در محدوده فاز عملیاتی این شهرک نصب شود تا معارضان را نسبت به وجود عملیات عمرانی در منطقه و عواقب مزاحمت آگاه سازی کند.

وی ابراز کرد:‌ لازم است تا برای ممانعت از کشت و زرع افرادی که بنا به دلایل موجود، سندی نیز بر مالکیت آنها در اراضی این شهرک  صنعتی وجود ندارد نیروی انتظامی در فصل کشاورزی در این اراضی حضور فیزیکی داشته باشد تا از بذرپاشی این افراد ممانعت کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی افزود: این افراد باید بدانند که اگر در اراضی که سند 6 دانگ وجود دارد، اقدام به بذرپاشی و یا هر اقدامی دیگری کنند مرتکب اقدام مجرمانه شده‌ و تشکیلات قضایی به جد با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: لازم است تا فرمانداری تبریز و اداره کل منابع طبیعی استان نیز جلسه‌ای با اهالی روستای همجوار و معارضان داشته باشند و مسائل توجیهی را نیز مطرح کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر حق و حقوقی برای اهالی منطقه محتمل باشد قطعاً تشکیلات قضایی برای احقاق و جبران خسارت وارده آن حمایت خواهد کرد ولی در غیر این صورت برخورد جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: لازم است تا شعبه خاصی برای بررسی مدارک و اسناد معارضان در دادگستری تشکیل شود تا این موارد به سرعت و خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :