کد خبر: ۴۹۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 25 September 2017
وضعیت اقتصادی استان بخصوص در محور صنعتی که تا دهه های شاخص مهم رونق اقتصادی استان بود، بسیار  تاسف آور است. هرچند در دولت فعلی تلاش های زیادی برای رتق و فتق مسائل و مشکلات واحد های تولیدی انجام پذیفت اما هیچ کدام از انها نتوانست گره اساسی بخش صنعت استان را باز کند.
 
 
همچنان بسیاری از واحدهای صنعتی با ظرفیت 10 تا 50 درصدی واقعی خود در حال فعالیتند و بسیاری از آنها از عهده مخارج خود بر نمی آیند. اما یک مورد بسیار مهم شاخص هم داریم.
 
تراکتورسازی
 
حال نزار این واحد صنعتی هم معرف حضور همه است . اما سیاست جدید دولت شاید تیر خلاصی باشد برای  این واحد مهم استان.
 
محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفت‌وگو با یک تارنمای محلی  به تعرفه ۵ درصدی واردات تراکتور اشاره کرده و اظهار نموده است: این یک حرکت کاملاً ضداقتصاد مقاومتی بوده که صورت گرفته است و معنایی جز رفتار خلاف شعار سال نمی‌توان به آن داد.
 
مساله ای که در صورت صحت آن باید فاتحه تراکتور را خواند.!!
وی با تاکید به اینکه صدور مجوز واردات تراکتور از هر کشوری بنا به هر دلیلی و با آن تعرفه کم معنایی جز مقابله با اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و اشتغال‌زایی ندارد، یادآور شد: قطعاً تمام نمایندگان استان و ستاد اقتصاد مقاومتی به این موضوع حساس بوده و پیگیر خواهند بود. در حالیکه مجموعه تراکتورسازی  برای پنج هزار نفر در استان و ۲۰۰ هزار نفر در سراسر استان شغل ایجاد کرده است که در این حال تضعیف آن به نفع چه کسانی خواهد بود؟
 
این مساله به قدری گویاست که نیازی به شرح و بسط هم ندارد.
 
تولید داخلی با هزاران امید و آرزو وارد بازار می شود و در رقابت با تولید خارج بی کیفیت گرفتار می شود و متعاقبا چرخه تولید را مایوس و مایوس تر می نماید.
 
حال استاندار جدید بعنوان یک نمونه بارز ، می تواند این مساله را از طریق وزارت صنعت پیگیری نماید تا عیار کاربلدی او هم مشخص شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :