وی ادامه داد: در دادگاه ویژه روحانیت سه نوع پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ یکی پرونده‌های مربوط به افرادی که با لباس روحانیت باشند چه روحانی و چه روحانی نما، دسته دوم افرادی که روحانی باشند، چه لباس داشته باشند و چه نداشته باشند و دسته سوم مربوط به افرادی است که با روحانیون در ارتباط باشند.

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: در اینجا بستگی دارد که تشخیص قاضی دادسرای ویژه روحانیت این باشد که اتهام به کدام سمت سنگین‌تر است، اگر پرونده مربوط به روحانی،‌ جنبه روحانیتش غلیظ‌تر باشد آنجا بررسی می شود و اگر نیست به دادگستری می‌فرستد که آنجا هم مسائل شخصی بررسی می‌شود و هم به روحانی. یعنی می تواند تشخیص صلاحیت دهد که کدام یک رسیدگی کنند، علاوه بر این دادسرای ویژه روحانیت طبق ماده 13 آئین نامه‌شان، اگر تشخیص دهد در مواردی به دلایلی در دادگاه ویژه روحانیت بررسی نشود و به دادسرای عمومی بفرستد، این کار را هم می‌تواند انجام دهد.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه در پرونده ارتباط با آن روحانی مطرح شده، مشخص نیست، دادسرای ویژه روحانیت پرونده را به دادگستری فرستاد تا ادامه رسیدگی را داشته باشد، در عین حال اتهام این افراد امنیتی نیست.

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت حسین فریدون نیز اظهار کرد: کیفرخواست پرونده هنوز صادر نشده و به دادگاه نرفته و فردی هم که در این پرونده فراری بود،‌ هنوز فراری است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اخیرا از مسئولان ما در سفارتخانه‌های کشور اروپایی، فردی دستگیر شده یا خیر، گفت: من اخیرا نشنیدم. قبلا فردی در سفارتخانه‌ها دستگیر شده و محکوم شده بود و حکم او نیز قطعی شده که حبس، شلاق و جزای نقدی است، اما اخیرا اطلاعی در این رابطه ندارم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره برگزاری دادگاه حمید بقایی و امکان حضور محمود احمدی نژاد در آن، گفت: قاضی بر اساس قانون تشخیص می دهد که دادگاه علنی باشد یا غیر علنی که اگر علنی باشد آقای احمدی‌نژاد می تواند در آن شرکت کند در غیر این صورت و اگر غیر علنی باشد، خیر.

محسنی‌اژه‌ای درباره اعلام جرم صورت گرفته علیه مدیر تلگرام توسط دادستان تهران اعلام کرد: اگر یک ابزاری مسئول داشته باشد، چرا نمی‌شود علیه آن اعلام شکایت کرد؟ به خصوص این که از این ابزار جرائم متعددی خارج می شود و اگر در ماشین هم کم و کاستی فنی وجود داشته باشد می‌توان از سازنده آن شکایت کرد.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص ادعاهای اخیر مطرح شده توسط محمود احمدی‌نژاد علیه رئیس قوه قضائیه نیز گفت: آنها در وقت خودش جواب داده می شود، اما دادستان در این خصوص ادعایی نداشته است.