معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم هدایت و توسعه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در نقاط محروم استان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 09 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، سعید شبستری خیابانی در سومین روز از آیین گرامیداشت هفته کودک در محل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان خطاب به کودکان با بیان اینکه شما کودکان نشانه‌های بهشتی و نشانه خدا بر روی زمین هستید اظهار کرد: کودکان امروز جامعه، آینده‌سازان فردای ایران اسلامی هستند. این فرزندان باید از همین سنین کودکی به شکلی در دامان خانواده‌های خود پرورش یابند که بتوانند آمادگی لازم برای پذیرش مسئولیت‌های مختلف در استان و کشور را در سال‌های نه چندان دور آتی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های فنی به کودکان از سنین پایین عنوان کرد: متاسفانه نبود مهارت‌های فنی در فارغ التحصیلان دانشگاهی به یکی از مشکلات کشور و دغدغه‌های مسئولان تبئیل شده است و برای جلوگیری از تکرار این قضیه در نسل‌های فعلی و آتی باید سیاست‌های مناسبی در راستای افزایش مهارت آموزی به کودکان اتخاذ گردد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: اگر می‌خواهیم ارزش‌های دینی و انقلابی را در جامعه ترویج داده و از میزان آسیب‌های اجتماعی بکاهیم، اگر می‌خواهیم محیط زیست را برای آیندگان نگه داریم و... باید از همین امروز به فکر آموزش فرزندان خود باشیم و برای تحویل عناصری مطلوب و مؤثر برای مدیریت جامعه در سال‌های آتی تلاش کرده و بر این باور باشیم که برای آموزش کودکان، فردا دیر است و از همین امروز باید آغاز کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تبیین نقش مهم خانواده‌ها و مربیان کودکان برای ارائه آموزش‌های مختلف به این قشرگفت: به جرات می‌توان گفت که زمان را از دست داده‌ایم، کار فرهنگی باید از مقاطع کودکی آغاز شود. به عنوان مثال اگر می‌خواهیم شاهد کاهش تخلفات و جرائم رانندگی در طول زمان باشیم باید از امروز برای کودکان خود اصول رانندگی صحیح و قانونی و لزوم پرهیز از تخلفات را آموزش دهیم.

شبستری همچنین با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از او خواست که برنامه‌های این کانون به شهر تبریز متمرکز نشده و به تمامی شهرستان‌ها، روستاها و بخصو نقاط محروم هدایت شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، کتابخانه سیار شهری شماره 2 تبریز نیز به دست یک کودک افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار