کد خبر: ۵۰۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 10 October 2017

سخنان رییس جمهور در دانشگاه تهران ، هرچند تحت تاثیر جمله (کسی که تکرار میکند تنبیه دارد) قرار گرفت اما نگاهی عمیق تر به این سخنان از سوی  فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا در یک مطلع کلام به هم رسیده و به نظر میرسد سخن منصفانه ای باشد .
 
سردبیر روزنامه جوان می نویسد :
 
همگان مي‌دانند كه روحاني اصلاح‌طلبان را در انتخابات به كار گرفت، اما رضايت آنها در تقسيم غنايم – به ظاهر- تأمين نشد و نوعي سرخوردگي را از خود بروز دادند. شايد راهبرد روحاني اين است كه ضمن عبور از مطالبات آنان، هرازگاهي (پس از چند ماه آرامش نسبي) به ميدان بيايد و مواضع خود در ايام انتخابات را به آنان يادآور شود و نام آن را هم «شعارهايي كه داده‌ام فراموش نكرده‌ام» بگذارد.
 
این نکته همان نکته ای است که اتفاقا صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب نیز عمیقا به آن معترف است .
زیباکلام می گوید:بهترین توصیفی که از سخنرانی‌های آقای رئیس‌جمهور می‌توان کرد، آن است که بگویم سخنرانی‌های او با «جزر و مدهای سیاسی»، «قبض و بسط‌های سیاسی» و «پستی‌وبلندی‌های سیاسی» همراه است.
 
بسیاری شاید از این‌همه حرکت پاندولی روحانی شگفت‌زده شده باشند. نه به حرف‌های دیروزش در دانشگاه تهران و نه به مصاحبه زنده‌اش در تلویزیون حدود دو ماه گذشته که بیش از یک ساعت، تنها گفت‌وگو کرد؛ اما یک‌کلام حرف نزد!

این قبض و بسط باعث می‌شود تا بسیاری از آن تردیدها که چرا به او رأی دادیم به زیر علامت سؤال بروند، اما زمان زیادی نخواهد گذشت که او با شلیکِ توپخانه سنگینِ اصولگرایان عقب‌نشینی کرده و انگار، نه انگار که روحانی سخنران دانشگاه تهران بوده است! او به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که همه‌چیز گل‌وبلبل است و ما اساساً هیچ مشکلی نداریم!
 
نگاه این دو فعال رسانه ای حکایت از یک پدیده سیاسی دارد و آن هم این است که صحنه سیاسی داخلی چنان وضح و عیان شده است که قرار است عده ای از اصلاح طلبان پروژه عبور از روحانی را کلید بزنند.
 
البته این موضوع نمی تواند مصداق یک پیشگوئی سیاسی باشد اما با ملاحظه نوع نگاه اصلاح طلبان و اصولگرایان به مواضع روحانی ، فکت های مهمی بدست می اید که شرایط برای هر دو جریان برای عبور از روحانی آماده است.
برچسب ها: روحانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :