استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد
استاندار آذربایجان شرقی گفت: هدف‌گذاری و بهره‌مندی از الگوی کارآفرینی و اشتغال‌زایی در بخش ICT از اصلی‌ترین تکالیف و مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان است.
کد خبر: ۵۰۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 10 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در نشست با مدیران شورای هماهنگی حوزه ICT استان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم، سرمایه‌گذاری در مسیر توسعه دسترسی به خدمات آنلاین و الکترونیک را گام مؤثر در بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال توصیف کرد و افزود: با توسعه زیرساخت‌های حوزه کاربردی ICT، جایگاه ویژه‌ای در سطح کلان  اقتصاد کشور برای مباحث اقتصادی دانایی‌محور و دانش‌بنیان قابل‌تصور است.


وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان در حوزه ICT اجتناب‌ناپذیر است، اظهار امیدواری کرد تا با اتخاذ راهکارهایی، جوانان بتوانند با ابتکار و نبوغ خودشان، راه را برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار فراهم آورند.

خدابخش با اشاره به پتانسیل بالای استان در این زمینه خاطرنشان کرد: ارائه طرح‌های فناورانه از طرف جوانان تحصیل‌کرده و تولید محتوا و اپلیکیشن‌های متنوع می‌تواند در ایجاد بازار کار متناسب با فضای جامعه مؤثر باشد.

وی یادآور شد: جوانان ما می‌توانند با ارائه برنامه، طراحی و تولید نرم‌افزارهای کاربردی و مناسب با مشاغل اداری و خدماتی نسبت به حذف بسیاری از پروسه‌های زاید اداری اقدام کرده  که در صورت تحقق آن‌، هم خدمات الکترونیکی دولت شفاف می شود و هم بیشتر استعلامات و انتشار آزاد اطلاعات برای تسریع و سهولت کار مخاطبان از طریق سیستم طراحی‌شده به سرانجام می رسد.

در ابتدای این نشست حسین زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی و رئیس شورای هماهنگی ICT استان با ارایه گزارشی از اقدامات و عملکرد ادارات و شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وجود زیرساخت‌های موجود در استان را برای ارائه خدمات کیفی به شهروندان مناسب و مطلوب توصیف کرد و از حمایت آن اداره کل از فضای کسب‌وکار نوپا برای ایجاد اشتغال و ارائه وام کم‌بهره از محل وجوه اداره شده  به طرح‌های فناورانه در حوزه ICT خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار