محورهای سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبري پروژه ملی توسعه و توانمندسازی هزار مدیر خط مشی گذار بخش خصوصی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز اقتصاد بین‌الملل ظرفیت تحریم جدید را ندارد، گفت: ترامپ برای اجرایی کردن هر نوع تحریم جدید با مشکلات عظیمی در اروپا و آسیا مواجه خواهد بود چون اقتصاد بین‌الملل دیگر ظرفیت تحریم جدید را ندارد.
کد خبر: ۵۰۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 11 October 2017

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه نشست خبری پروژه ملی توانمندسازی 1000 مدیر خط مشی‌‌ گذار در بخش عمومی و در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه ایران گفت: از رفتارهای ترامپ پیداست که ملت ایران را نمی‌شناسد و نتوانسته دقیقاً توانایی‌های ما را محاسبه کند. فلذا مطمئنم ملت عزیز ایران با موفقیت از این فشارها بیرون خواهد آمد.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون افزایش نرخ ارز و وضعیت اقتصادی کشور اظهارداشت: وضعیت اقتصادی کشور هم از عوامل داخلی و هم از عوامل خارجی تأثیر می‌پذیرد و امنیت و ثبات در داخل کشور اقتصاد را رشد می‌دهد و ممکن است فشارهایی بین‌المللی بر اقتصاد اثرگذار باشد. بنابراین هم بحث‌های سیاست داخلی و خارجی بر روی مسائل اقتصادی چون شاخص بورس و قیمت دلار تأثیر دارد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از آنجایی که ما فشارهایی سنگین‌تر از این دوران را تحمل کرده‌ایم اقتصاد ایران به یک وضعیت متعادل رسیده و باید در مورد مشکل قیمت دلار دولت‌ها تدبیر بیشتری بیاندیشند چون همیشه 4 سال اول دولت‌ها دلار ثبات دارد و در 4 سال دوم وضعیت دلار بهم می‌ریزد و به نظرم این افزایش قیمت ربطی به فشارهای ترامپ ندارد. کما اینکه در دولت‌های گذشته نیز همینطور بوده و همیشه در 4 سال اول دلار را ثابت نگه می‌داشتند و در 4 سال دوم قیمت‌ها بهم خورده و این بهم خوردن قیمت دلار به ترامپ ارتباط ندارد.

رضایی در پاسخ به سوالی پیرامون میزان تاثیرگذاری تهدیدات ترامپ بر کشور و میزان واقعی یا غیر واقعی بودن این تهدیدها تصریح کرد: نمونه این را در کره شمالی می‌توانیم ببینیم، اکنون چند ماه است که آقای ترامپ یک لشگرکشی بسیار عظیم را در دریای چین و اطراف کره و آسیای جنوب شرقی انجام داده و مدرن‌ترین ناوها به آنجا رفته‌اند و این لشگرکشی روزی میلیون‌ها دلار برای آمریکا هزینه داشته است ولی ترامپ مرتب امروز و فردا می‌کند و کره شمالی با جمعیت و تاثیرگذاری کمی که دارد آقای ترامپ را زمین‌گیر کرده است. این علامتی بر این است که اظهارات آقای ترامپ بسیار رؤیایی و خواهیم دید که اقدامات شعارگونه‌ای را در پیش گرفته است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار فارس پیرامون اظهارات برخی تحلیلگران در مورد تصمیم ترامپ در پنج‌شنبه هفته آتی و تأثیرات روانی آن بر جامعه خاطرنشان کرد: آقای ترامپ برای اجرایی کردن هر نوع تحریم جدید با مشکلات عظیمی در اروپا و آسیا مواجه است و اکنون اقتصاد بین‌الملل ظرفیت صدور یک تحریم جدید را ندارد و اقتصاد بین‌الملل با آقای ترامپ همراهی نخواهند کرد.

وی افزود: تجار و سرمایه‌گذاران آمریکایی امروز ناراحت هستند و اقدامات ترامپ بیش از اینکه بر علیه ایران باشد بر علیه اقتصاد جهانی و سرمایه‌گذاران بزرگ بین‌المللی است به همین دلیل همه از اظهارات ترامپ ناراضی هستند و به همین دلیل اقدامات و تحریم‌های ترامپ شعاری بیش نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار