استاندار آذربایجان ‌شرقی:
خدابخش با تأکید بر اینکه در کنار اصلاح ساختار اداری، بازنگری در سند تدبیر توسعه استان نیز ضروری است، افزود: آموزش، توانمندسازی و تغییر رویکردها و روش‌ها در سازمان‌ها ضرورت دارد تا بتوانیم برنامه‌های سند تدبیر توسعه بازنگری شده را اجرا کنیم و استان را توسعه دهیم.
کد خبر: ۵۰۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 12 October 2017
مجید خدابخش در دومین نشست هم‌اندیشی سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی، افزود: سازمان برنامه و بودجه ما هم باید اصلاح شود و باید فکر، ساختار، روش‌ها و شیوه نامه‎ها را هم متحول کنیم تا بتوانیم از منابع بهره بریم و ساختار اجرایی باید پشتیبانی مناسبی از سوی بخش خصوصی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آزادراه تبریز - بازرگان کلنگ زنی شده ولی هنوز ناتمام است؛ چند نیروگاه جدید با 5 هزارمگاوات که قرار بود شروع شود نشد، چرا که ساختار اداری به شکل قبلی بوده و تغییر نیافته است.

خدابخش با تأکید بر اینکه در کنار اصلاح ساختار اداری، بازنگری در سند تدبیر توسعه استان نیز ضروری است، افزود: آموزش، توانمندسازی و تغییر رویکردها و روش‌ها در سازمان‌ها ضرورت دارد تا بتوانیم برنامه‌های سند تدبیر توسعه بازنگری شده را اجرا کنیم و استان را توسعه دهیم.

استاندار آذربایجان ‌شرقی در ادامه به روند توسعه صنعتی استان اشاره و اظهار کرد: در دهه چهل، رژیم قبلی برای توسعه مدلی را انتخاب کرده بود و بر اساس همان مدل بعد از تشکیل سازمان ایدرو در تبریز مجموعه‌هایی مثل تراکتورسازی و ماشین‌سازی با تکنولوژی‌های غربی شروع به فعالیت کردند؛ همان‌طور که ذوب آهن در اصفهان شروع شد و ما هم همین مسیر را ادامه دادیم.

وی افزود: در اکثر این سرمایه‌گذاری‌های دولتی، توجیه اقتصادی مؤلفه اصلی نبود و بیشتر توجیه اجتماعی مطرح بود؛ این در حالی است که الان منابع غنی دولتی در اختیار ما نیست و ما باید توسط بخش خصوصی کشور و استان را آباد کنیم و به بخش شبه دولتی مثل صندوق‌های بازنشستگی، بنیادهای تعاون و انواع واحدهای شبه دولتی که منابع قابل توجهی دارند، تکیه کنیم.

خدابخش تصریح کرد: لازم است عناصری که برنامه‌ها را اجرا می‌کنند رویکرد اقتصادی داشته باشند؛ ساختار اداری ما هم برای روش‌های قبلی شکل گرفته و متکی به فروش منابع نفتی است؛ باید افرادی باشند که به روش‌های جذب منابع با رویکرد اقتصادی مسلط شوند که این توانمندی آموزش می خواهد و سازوکارها را باید بتوانیم تنظیم کنیم.

استاندار آذربایجان‌ شرقی یادآور شد: در شورای اقتصاد 700 میلیون یورو فاینانس برای انتقال آب ارس به تبریز تصویب شد و وقتی پرسیدیم فاینانسر این پروژه چیست، گفتند در دولت قبل تصویب شده 100 درصد فاینانس خارجی باشد در حالی که هیچ تامین کننده‌ای در دنیا قبول نمی‌کند تامین کننده 100 درصدی باشد و حداقل باید 15 درصد آورده داشته باشیم.

گفتنی است دومین نشست هم‌اندیشی سند تدبیر توسعه به همت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی و با همکاری استانداری و دانشگاه تبریز در دو بخش عمومی و کمیته های تخصصی برگزار شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار