مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبرداد
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از برخورد جدی این اداره کل با متخلفان سوزاننده لاستیک و ضایعات در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 12 October 2017
به گزارش تابناک تبریز،  اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، حمید قاسمی اظهار کرد: اخیرا طبق گزارشات مردمی که به این اداره کل رسیده، متاسفانه عده‌ای افراد سودجو در تبریز و شهرهای استان اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها جهت بازیافت و فروش سیم‌های موجود در لاستیک می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه سوزاندن هرگونه پسماند و ضایعات که باعث آلودگی هوا و انتشار گازهای سمی خطرناک در محیط می‌شود و برای سلامتی انسان و سایر جانداران مضر باشد، طبق قانون مدیریت پسماند، قانون جلوگیری از آلودگی هوا و آیین‌نامه اجرایی آن تخلف محسوب می‌شود.

قاسمی افزود:این اداره کل بر طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود با چنین اقداماتی به شدت برخورد کرده و به شهرداری‌های استان نیز در این خصوص تذکر داده شده که از عوامل اجرایی‌اش بخواهد تا جلو افراد متخلف و سوزانندگان زباله را در محدوده شهرها بگیرد.

وی با استناد بر تحقیقات علمی تاکید کرد: وجود مواد سمی فراوان از قبیل اکسیدهای گوگرد، اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای کربن، هیدروکربن‌های فرار و هیدروکربن‌ای پلی‌آروماتیک و سایر ترکیبات گازهای مضر ناشی از سوزاندن لاستیک‌های فرسوده، اثرات مخربی بر سلامتی انسان و موجودات زنده و محیط زیست دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با توجه به صدور اطلاعیه متعدد و اخطاریه‌های لازم، یگان حفاظت محیط زیست و اکیپ‌های پایش و نظارت اداره کل استان ضمن برخورد با سودجویان و آلوده‌کنندگان محیط زیست، نسبت به معرفی متخلفان این امر به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

وی از شهروندان و علاقه‌مندان به محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده سوزاندن لاستیک توسط افراد متخلف و سودجو مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار