گزارش روز تابناک تبریز
کد خبر: ۵۰۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 15 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، معاون اول رییس جمهور  مهمان استان آذربایجان شرقی بود . استانی که کلانشهر او ، بیشترین اعتماد را به روحانی کرده و بالاترین نرخ رای به رییس جمهور منتخب از این استان بوده است . هر چند سفر ایشان فرصتی برای استان بود تا حداقل تعدای از پروژه های استانی مان که نیازمند بودجه کافی است مورد پیگیری قرار گیرد. اما سخنان نداریم نداریم معاون اول ، همه چیز را معلوم کرد .
 
این سفر تقریبا هیچ دستاوردی برای استان مان نداشت. به جز افتتاح کارخانه فولاد اسفنجی که آن هم به دلیل وضعیت بازار مسکن و ساخت وساز ، امیدی برای روزهای پررونق ندارد شاید.

هرچند میدانیم توسعه و پیشرفت استان و تبریز دل در گرو توسعه کشور دارد اما جاهایی هم هست که این توسعه ها متقارن پیش نرفته است و این یعنی در خود تبریز هم حکایت هایی وجود دارد.در  شرایطی که که استان ما در اول انقلاب داشت ، یقینا استان کرمان حرفی برای گفتن نداشت. اما باند کرمانی ها بخصوص کارگزارانی ها با وارد کردن کارخانجات مونتاژ بزرگی چون کرمانخودرو و دوو وتوسعه مس سرچشمه کرمان و .. استان شان را تبدیل به یکی از قطب های صنعتی کشور نمودند و این درحالی بود که تبریز فقط در جا می زند.
 
استان ما هنوز از مس خود منتفع نیست و این کرمانی ها هستند که سود سرشار این محصول راهبردی را در جیب دارند.
به این سخن حجه الاسلام آل هاشم امام جمعه محبوب و مردمی تبریز نگاه کنید که همزمان با سفر جهانگیری به تبریز بیان شده است :گذشته درخشان اقتصادی تبریز از دست رفته است. زمانی تبریز 300 هزار جمعیت داشت و اصفهان 80 هزار .
 
یوسف داوودی، نماینده مردم سراب در شورای اداری استان می گوید:سهم بودجه استان ما نسبت به سایر استان ها بسیار کم است و به عنوان تنها راه آهن کریدور شرق به غرب برای استان ما و دو استان مجاور بسیار مهم است و باید به اتمام برسد، راهداری استان نیاز به کمک دارد.
 
از همه این ها مهمتر نگاه کنید به حرف دل متولی هماهنگی تجاری بخش خصوصی استان
صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی تبریز در جلسه شورای اداری استان: پنجاه گروه تجاری و بازرگانی از کشورهای آسیایی به اینجا آمدند ولی به نتیجه نرسید که همه اینها به دلیل عدم آمادگی زیرساخت ها است.
 

صنایع ما مربوط به چهل سال قبل است و نیاز به نوسازی وجود دارد و باید شرایط نوسازی ایجاد شود


حمایت ها در شان صادر کننده نیست،در سال 95و 96 استاندار و مسئولین تلاش زیادی کردند و تسهیلات زیادی گذاشتند ولی توسعه ای اتفاق نیفتاد.
 
این شرایط را که نماینده رهبری ، نماینده مردم و نماینده بخش خصوصی در ان مشترکند را می توان در این جمله خلاصه نمود.متاسفانه کمتر دولتی به فکر زیرساخت های توسعه در استان بوده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار