خبرآنلاین: مهدی تاج خبر داد که برای 9 نفر از اهالی فوتبال ایران حکم زندان صادر شده است.
کد خبر: ۵۱۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 17 October 2017
 مهدی تاج با حضور در نمایشگاه بین‌المللی تلکام در جمع خبرنگاران درباره گزارش فدراسیون جهانی فوتبال مبنی بر این که فدراسیون فوتبال ایران را به خاطر حضور در پنج جام جهانی مختلف، پنج ستاره نامیده، اظهار کرد: خیلی خوشحالم و به جامعه فوتبال تبریک می‌گویم. جا دارد به مدیران باشگاه‌ها و هیات فوتبال و مربیان خسته نباشید می‌گویم. این اتفاقی بود که قبل و بعد از انقلاب رخ نداده بود و حالا ما تنها کشوری هستیم که فیفا آن را به عنوان فدراسیون پنج ستاره انتخاب کرده است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره عملکرد تیم‌ ‌ملی فوتبال نوجوانان، گفت‌: خیلی امیدوار هستیم که جایگاه خوبی را در جام جهانی به دست بیاوریم و به همین خاطر شخصا به هند رفتم. ما پیش از این مکزیک را یک بار ۳ بر صفر برده‌ایم و امیدوارم این بار هم پیروز شویم اما فوتبال است و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. اگر مکزیک را ببریم به برنده اسپانیا و فرانسه می‌خوریم که فرانسه را قبل از این برده‌ایم. خیلی به این تیم امیدواریم. ملی‌پوشان تاکنون ۱۰ گل زده‌اند. بی‌سابقه بوده که یک تیم از ایران بتواند در دور مقدماتی جام جهانی ۱۰ گل بزند.

او درباره حمایت باشگاه‌ها از این بازیکنان و جلوگیری از تباه شدن آینده آنها، یادآور شد: با مکانیزمی که سازمان لیگ در طول سه، چهار سال گذشته اتخاذ کرده است، بازیکنان بیشتر در چرخه مسابقات قرار می‌گیرند. ما سهمیه بالای ۲۳ سال به ۱۸ بازیکن کاهش داده‌ایم و بقیه بازیکنان باید زیر ۲۳ سال باشند. این که تیم نوجوانان ما این قدر خوب کار می‌کند به خاطر جوانگرایی در مسابقات لیگ برتر است. این بازیکنان آینده فوتبال ما هستند. می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال‌های آینده تیم‌ ‌ملی بسیار خوبی داشته باشیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره استعمال دخانیات توسط بازیکنان لیگ برتری و موضع این فدراسیون در قبال این گونه رفتارها، تاکید کرد: این اتفاق را از دو موضع بررسی می‌کنیم. گزارش آن در حال‌ حاضر در روی میز من است و از طرفی عده‌ای می‌گویند که فتوشاپ است. اگر فتوشاپ باشد، کمیته‌ اخلاق شلاق و حبس دارد و با مجری مربوطه برخورد می‌کند. اگر غیر از این باشد طور دیگری برخورد می‌کنیم. تشخیص ما این است که تصویر آخر که در جراید پخش شده شامل این موضوع می‌شود.

او درباره دعوت از چهار مدیر عامل لیگ برتری به کمیته‌ اخلاق فدراسیون فوتبال، گفت‌: آنها به دلیل ارتباط با دلالان به کمیته‌ اخلاق دعوت شده‌اند البته هدف از این کار برخورد با دلالان است و بخش کمی از آن متوجه باشگاه‌ها می‌شود.

تاج درباره مصرف قرص روانگردان ترامادول توسط بازیکنان و تایید این اتفاق توسط بازیکنان سابق فوتبال مانند احمدرضا عابدزاده، خداداد عزیزی و حتی تایید دکتر هراتیان، اظهار کرد: مصرف ترامادول شامل دوپینگ می‌شود و اگر در نمونه خون بازیکنی وجود داشته باشد قطعا با آن بازیکن برخورد خواهد شد. بحث قلیان یک موضوع پیچیده است و به خانواده‌، جامعه، باشگاه و فرهنگ مردم مربوط می‌شود. در کشور ما تعداد زیادی قهوه خانه وجود دارد که در آن قلیان می‌کشند. باید اتفاقی رخ دهد و جلوی آن را بگیرند. حوزه فوتبال هم باید از ورود چنین مواردی جلوگیری کند ولی اگر گزارشی به کمیته‌ اخلاق برسد حتما با آن برخورد خواهیم کرد. الان گزارش‌هایی روی میز کمیته‌ اخلاق است که برخوردهای متفاوتی با آنها شده و ما حتی برای هشت ، ۹ نفر حکم دستگیری صادر کرده‌ایم و حکم زندان دارند. دادسرا در ماجرای برخورد با بداخلاقی‌ها کمک زیادی به ما کرده است. پلیس امنیت تهران هم در این کار به ما کمک کرده است.

رییس فدراسیون فوتبال گفت‌: حال و روز فوتبال بسیار خوب است و این عملکرد محصول همه باشگاه‌ها است. مایل نیستیم تعداد انگشت شماری این حرکت را مسموم کنند.

او درباره منعقد شدن قرارداد با شرکت مخابرات ایران، گفت‌: ما با شرکت مخابرات سیار قرارداد داشتیم اما مردم مایل هستند فوتبال را در منزل ببینند و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم بازی‌ها را بعد از ساعت هفت، هشت برگزار می‌کند. با راه‌اندازی فیبر نوری و با استفاده از خط تلفن، مردم می‌توانند از طریق تلویزیون مسابقات را ببینند. ویژگی مهم این است که می‌توانند تا یک هفته‌ برنامه‌های تلویزیون را عقب بکشند و مسابقات را ببینند. اگر هوادار نفت مسجد سلیمان یا نساجی مازندران از این طریق فوتبال را تماشا می‌کنند ما درآمد حاصله را به حساب باشگاه واریز می‌کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره پول بلوکه شده ایران در فیفا و AFC هم گفت‌: آن پول در حال‌ واریز شدن به حساب ایران است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم و مقداری از آن را هم خرج کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار