مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس مطرح کرد:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین افتتاح دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، گفت: آموزش مفاهیم قرآن کریم و عمل به این مفاهیم، راه بزرگ و مقدس توسعه جوامع انسانی است.
کد خبر: ۵۱۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ 17 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، محسن خادم عرب باغی در این آیین، عنوان کرد: جوامعی که با قرآن کریم و مفاهیم قرآنی آشنا شده و این مفاهیم را در مسائل روزمره نیز پیاده کنند، می توانند به توسعه و آرامش لازم برسند.
 
آموزش مفاهیم قرآنی، راه اصلی توسعه جوامع انسانی است 

وی تاکید کرد: مشکلات این روزهای جوامع مختلف دنیا، ناشی از دوری ملت ها از کتاب های آسمانی و به خصوص قرآن کریم است.
عرب باغی با اشاره به لزوم پیاده سازی مفاهیم قرآنی، افزود: عمل به توصیه های قرآنی در جای جای مسائل زندگی می تواند این دنیا را نیز برای انسان ها به بهشت تبدیل کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، قرآن باید به بطن خانواده ها نفوذ کرده و از طریق خانواده ها در بین اعضای جوامع نهادینه شود.
عرب باغی در ادامه گفت: تقوا سد بزرگی در برابر منکرات است و جامعه را از دروغ، نیرنگ و نفاق، دور نگه می دارد.
وی اظهار کرد: شهدا سرمایه های جاودانه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و وحدت یکی از مسیرهای اصلی ترسیم شده توسط شهدا برای تمام مسلمانان بوده است.
عرب باغی در پایان گفت: انقلاب اسلامی توسط مردم ایران برای جاری شدن ارزش های الهی و قرآنی در کشور، انجام گرفت و در این مسیر، جوانان غیور کشور، جان خود را دلاورانه برای حفظ این ارزش ها فدا کرده و می کنند.
دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، امروز با حضور شرکت کننده ها در مزار شهدای گمنام منطقه آزاد ارس و برگزاری آیین افتتاح، به طور رسمی در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
گفتنی است، دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور 24 الی 28 مهر 96 به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود و 150 فعال حوزه قرآنی مستقر در مناطق آزاد ایران در 2 گروه آقایان و بانوان به رقابت می پردازند. رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 5، 10، 15 و 20 جزء و کل قرآن کریم، ابتهال، اذان، مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و دوخوانی از جمله رشته های تشکیل دهنده این دوره از مسابقات به شمار می روند. برگزاری کارگاه های آموزشی و محفل انس با قرآن نیز در حاشیه این مسابقات پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار