وی اظهار داشت: وقتی در کشور قاچاق هست، یعنی فقر هم هست؛ وقتی واردات بیش از صادرات باشد یعنی فقر؛ این بدان معناست که ایرانی بیکار می‌ماند و چینی‌ها و کره‌ای‌ها و... برای ما کار می‌کنند.  فتاح بیان داشت: دولت هم فقیر است، همین ماه حقوق بعضی از پرسنل را نمی‌توانستیم بگیریم، برخی از سازمان‌ها هم همین‌طور بودند. صادرات ضعیف است، قاچاق به کشور وارد می‌شود، وضعیت صادرات و واردات هم بدین‌گونه است. 

رئیس کمیته امام خمینی بیان داشت:‌ اگر بخواهیم اینها را درست کنیم باید راه اقتصاد مقاومتی را پیش بگیریم. فتاح اظهار داشت: به آقای روحانی گفتم از چه می‌ترسید که یارانه‌ها را قطع نمی‌کنید، الان که رأی گرفته‌اید و دوران بعدی ریاست‌جمهوری هم که نیستید، من مسئولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم، بگذارید فحش آن را به من بدهند. 

وی گفت: کارهای بزرگ انجام دادن فحش‌خوری هم دارد. من به ایشان گفتم شما بگویید هرکس نیازمند است برود کمیته امداد و ما وضعیت آن را بررسی می‌کنیم. وی همچنین در ادامه اظهار داشت: 40 هزار میلیارد تومان پول زبان بسته را به عنوان یارانه پرداخت می‌کنند که اگر نصف آن را هم حذف کنند 20 هزار میلیارد تومان می‌شود. 

فتاح با اشاره به واردات 20 هزار میلیارد دلاری قاچاق به کشور اظهار داشت: اگر 50 درصد آن کنترل شود، قاچاق به 10 میلیارد تومان می‌رسد. وی با طرح این سؤال که چرا نمی‌توانید قاچاقچیان را بگیرید، گفت: وقتی می‌خواهیم قدرتمان را به گوش دنیا برسانیم و توی دهنشان بزنیم می‌گوییم 2 تاداعشی را شبانه در فلان روستایی در کرمانشاه گرفتیم و جزغاله کردیم.

پورفتاح گفت: وقتی این توانمندی را داری که در شب تاریک بروی پدر آن دو را دربیاوری، چرا در روز روشن کانتینرهای قاچاق را نمی‌توانی بگیری؟ آخر کسی از تو می‌پذیرد؟ وی اظهار داشت: منافع ما به یکدیگر گره خورده و وقتی جلوی قاچاق را بگیریم، در کشور تولید ایجاد می‌شود و به دنبال آن اشتغال خواهیم داشت. 

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته در تخصیص بودجه، بانک‌ها برای کمیته امداد یک‌هزار میلیارد تخصیص دادند، گفت: قرار شد این رقم در قالب وام قرض‌الحسنه اشتغال به افراد تحت پوشش کمیته امداد تا سقف 15 میلیون تومان قرار گیرد که به لطف خدا ما از بانک‌ها 1100 میلیارد تومان جذب کردیم و انصافاً بانک‌ها با ما همکاری کردند و این همکاری‌ها دستوری نبود. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان داشت: 1100 میلیارد تومان از بانک‌ها گرفتیم و 300 میلیارد تومان هم خودمان به آن اضافه کردیم و در مجموع به یک‌هزار نفر 1400 میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کردیم که نتیجه آن، کاهش 10 درصدی آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد بود. 

وی بیان داشت: امسال سهم ما از سوی بانک‌ها برای تخصیص وام اشتغال 2100 میلیارد تومان شده است که قرار است این رقم را به عنوان وام اشتغال به 150 هزار نفر پرداخت کنیم. وی در ادامه گفت: 330 هزار دانش‌آموز و 72 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد، تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند و حتی فرانشیز آنها را پرداخت می‌کنیم. 

پورفتاح اظهار داشت: کمیته امداد، دیگر امداد سنتی نیست که فقط نان و آب به محرومان بدهد، بلکه امداد علمی است و نگاه فنی دارد.