مهر نوشت: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تشریح اهمیت و جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعتبار آن را به حضور اعضای آن که متشکل از علمای و فضلای سراسر کشور است، دانست.
کد خبر: ۵۱۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 18 October 2017
آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در افتتاحیه کمیسیون‌های هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد شمالغرب کشور که در سالن جلسه باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار کرد: جامعه مدرسین سابقه طولانی نیم قرنی دارد و همواره مورد عنایت ویژه بزرگانی چون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته است. در اجلاسی که خدمت رهبر بودیم ایشان جایگاه جامعه مدرسین و عزت و احترام آن را اعطایی ندانسته و بلکه عزتی دانستند که منشا آن خود اعضای جامعه مدرسین است.

وی همچنین تشریح کرد: در طول سال‌ها مراجع بزگواری در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عضویت داشتند و برای اصل انقلاب تلاش‌های فراوانی کردند و در حمایت از امام و تشکیل این حکومت مقدس زحمات فراوانی کشیدند.

وی همچنین بیان کرد: یکی از کارهای جامعه مدرسین ارتباط با علمای بلاد بود یعی بزرگان و روحانیون مناطق مختلف کشور لذا تشکیل اجلاسیه سراسری با علمای بلاد سالانه در این راستا انجام می‌گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین تاکید کرد: خود اعضای این اجلاسیه پیشنهاد کردند بخاطر این که سالی یک دفعه تشکیل اجلاس کم است باید اجلاسیه‌های استانی نیز داشته باشیم.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه خاطرنشان کرد: مقرر شد علاوه بر اجلاس سالانه‌ای که در قم با دعوت جامعه مدرسین برگزار می‌شود، اجلاسیه‌های استانی هم باشد که اولین آن در مشهد مقدس بود و با حضور علمای خراسان برگزار شد.

وی اعلام کرد: اما اجلاسیه‌های استانی هم بخاطر تعدد استان‌های کشورمان میسر نبود به همین خاطر بنا شد غیر از اجلاسیه‌های سالانه ملی، اجلاسیه‌های منطقه‌ای برگزار کنیم. امروز شاهد برگزاری هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد هستیم که با حضور علمای و روحانیون استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :