‎ورزش‌سه:مدیررسانه ای باشگاه تراکتورسازی توضیحاتی را درباره شکایت خالد شفیعی از این تیم به AFC ارائه کرد.
کد خبر: ۵۱۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 18 October 2017
خالد شفیعی مدافع سابق تراکتورسازی و کنونی اف سی سئول کره جنوبی روز گذشته با ارسال نامه ای به AFC شکایت خود بابت مطالباتش را ارائه کرد. این موضوع با واکنش تند مسئولان تراکتورسازی مواجه شده است.


محمدجواد پاینده، مدیررسانه ای تراکتورسازی در این باره گفت:‎ طبق قانون تنها امکان ارسال آن دسته از دعاوی به ای اف سی وجود دارد که مراحل رسیدگی به آن در داخل کشور طی شده باشد. بازیکن داخلی که قرارداد سازمان لیگ را به امضاء رسانده تابع قوانین سازمان لیگ است و طبیعتا در صورت بروز اختلاف نظر ابتدا باید به فدراسیون فوتبال مراجعه کند. اگر صدور حکم  منجر به پرداخت نشد بازیکن می تواند اقدام دیگرى انجام دهد؛ اما از عجایب روزگار این است که بازیکنی بدون مراجعه به کمیته انضباطی یا کمیته تعیین وضعیت و بدون اثبات رقم طلب خودش و بدون ارائه مستندات قانونی، یک باره مستقیما به ای اف سی نامه می نویسد و اعلام می کند فلان مبلغ از یک باشگاه طلبکار است!


‎مدیر رسانه ای باشگاه تراکتورسازی اظهار داشت: در خصوص پرونده مرتضی اسدی و فرشید طالبی کلیه این مراحل طی شده و بعد از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار پرداخت مطالبات این دو بازیکن شد؛ اما در صورتی که هیچ اقدامی در مراجع صالحه رسیدگی به این موضوعات صورت نگیرد چطور ممکن است فردی مستقیما به ای اف سی مراجعه کند و اصلا مگر کنفدراسیون فوتبال آسیا مرجع قضایی است که بخواهد در خصوص تعیین میزان مبلغ بدهی اظهار نظر کند؟


‎وی اضافه کرد: متاسفانه اینگونه اقدامات تنها جنبه تبلیغاتی و رسانه ای دارند. قرار است خبری را به این معنی منتشر کنند تا مثلا باشگاه تحت فشار قرار گیرد و به خواسته آنها تن دهد؛ در صورتی که طبیعتا اینگونه اقدامات باید طبق رسوم قانونی خود انجام پذیرد و تهدیدها و فشارهای این چنینی منجر به تامین منافع برخی افراد نخواهد شد. هواداران هم نباید نگران چنین بازی های تبلیغاتی باشند. طبق استعلام صورت گرفته هیچ درخواستى در مورد این پرونده در مراجع داخلى و فدراسیون به ثبت نرسیده است.


‎مدیر رسانه ای باشگاه تراکتورسازی درباره ادعای خالد شفیعی درباره طلب 680 میلیون تومانی او از از این باشگاه بیان کرد: ادعای هر بازیکنی طبیعتا برای دریافت رقم مورد ادعا کافی نیست. مستندات و مدارک موجود نشان می دهد طلب به مراتب کمتر از اینهاست و اصلا منبع و سند چنین ادعایی مشخص نیست. بازیکن یا وکیل قانونی ابتدا باید  مستندات خودش را برای اثبات طلب ارائه بدهد. طبیعتا باشگاه هم دفاعیات خودش را اعلام می کند و در نهایت حکم نهایی صادر می شود. اینطور نیست که هر کس با نوشتن یک نامه به زبان انگلیسی آن هم با تنظیمی ابتدایی و بسیار سطحی بخواهد باشگاهها را تهدید کند که اگر رقم مورد ادعای ما را پرداخت نکنید، محروم می شوید. اینگونه مکاتبه های ضعیف و نامتعارف به وجهه فوتبال ایران در آسیا ضربه می زند و هیچ حاصل و نتیجه دیگری به همراه ندارد.


وی افزود: سوال این است که حالا بعد از تکمیل مدارک تراکتورسازی برای حضور در آسیا واقعا این اشخاص چه هدفی را دنبال می کنند و با ارسال نامه شکایت آن هم به صورت شتاب زده به ای اف سی به دنبال چه نتیجه ای هستند؟ آیا فکر می کنند با این کارها تراکتورسازی را محروم می کنند؟ هرچند اینگونه نامه ها وجاهت قانونی لازم را نیز ندارد؛ اما موجب نگرانی خاطر هوادار می شود و تنها خوراک داخلی دارد.


پاینده در پایان گفت: تردیدی وجود ندارد که باشگاه موظف به پرداخت تمامی بدهی هاست؛ اما از طلبکاران هم می خواهیم که منصفانه با این موضوع برخورد کنند. تمامی مطالباتی که در این فصل پرداخت شده و بیش از هفت و نیم میلیارد برآورد می شود، به جا مانده از سال های گذشته است و امکان تسویه کل بدهی های تاریخ باشگاه که مبلغ قابل توجهی است در یک فصل وجود ندارد. درخواست ما از عزیزان این است که پس از پرداخت این حجم از بدهی های خارجی اندکی صبر کنند و اجازه بدهند تا باشگاه بتواند منابع لازم برای پرداخت مطالبات سایر شاکیان را نیز تامین کند. برخی از شاکیان از ۶ فصل پیش طلب دارند و در این مدت طولانی هیچ کس پاسخگوی آنها نبوده است اما حالا که مدیریت باشگاه نسبت به همه طلبکاران احساس وظیفه و تکلیف می کند، حداقل انتظار این است که صبر و همراهی بیشتری داشته باشند؛ همانطور که ادینیو به عنوان یک بازیکن خارجی بارها در مذاکره با باشگاه اعلام کرده تا هر زمانی صبر می کند؛ اما حاضر نیست به خاطر طلب خودش از تیم محبوبش شکایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار