دکتر رضایی در همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی و دفاع و امنیت
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در ۲۵ سال آینده نه اسرائیل خواهد بود و نه حضور آمریکا در منطقه و در آن زمان، مسلمانان متحدتر خواهند شد.
کد خبر: ۵۱۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 18 October 2017

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیتی با بیان اینکه هم دانشمندان و هم سیاستمداران و هم فرماندهان نیازمند آینده‌پژوهی هستند، گفت:‌ ملتی که نتواند رویدادهای آینده را متصور شود، در شکل دادن به آینده خودش دچار مشکل خواهد شد. 

رضایی با بیان اینکه حوزه‌های دفاعی و امنیتی نیز نیازمند دانش آینده‌پژوهی هستند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ملتی پیشرو باشیم، نمی‌توانیم بدون توجه به آینده‌پژوهی اقدام کنیم، تغییرات جهانی، سرعت و پیچیدگی بالایی را به خود گرفته‌ است و مه‌آلود بودن آینده برای ملت‌ها زیاد است، لذا بایستی مهارت و دانش کافی را فراهم کنیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هر چند ما نسبت به علم آینده‌پژوهی از غرب عقب‌تر باشیم، اما در آینده‌نگاری از اروپا و آمریکا جلو هستیم و آینده‌نگاری در گرو آینده‌پژوهی نیست. 

رضایی خاطرنشان کرد: ترامپ در سخنرانی اخیر خود به شدت از آینده‌پژوهی نگران بود، زیرا نمی‌تواند آمریکا را به اهدافش برساند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا ادعا می‌کند می‌خواهد منطقه خاورمیانه را نظم دهد، چگونه بدون درک و فهم اسلام و رابطه ولایت فقیه و ملت‌ها می‌خواهد این کار را بکند؟ 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکایی‌ها تکنولوژی و علم دارند، اما فهم ندارند و آنچه که هر روز شکست‌های بزرگی بر آنها تحمیل می‌کند، همین نداشتن فهم است. 

رضایی گفت: خطر ابله بودن یک رئیس‌جمهور از دیوانه‌ بودن آن بیشتر است. 

وی اظهار داشت: اگر به مواجهه ایران با آمریکا و انگلیس در صد سال اخیر نگاه کنیم، در پاسخ به این سؤال که چرا آنها نتوانستند شاه را نگه دارند و یا چرا الان نمی‌توانند به ایران برگردند، مشکل غرب علم و فناوری نیست بلکه مشکل آنها فهم است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر غرب با سریالی از توطئه‌ها و اقدامات علیه ما اقدام می‌کند، اینها باعث پیشرفت ما شد. 

رضایی خاطرنشان کرد: ترامپ می‌گوید اوباما فقط یک تهدید ایران را دیده و متوجه تهدیدات دیگر نبود که یکی از آنها نفوذ ایران در منطقه است. آنها می‌گویند باید با سپاه و توان موشکی ایران برخورد کرد. 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به آمریکایی‌ها اظهار داشت: اگر ایران وارد عراق شد، دلیلش خود شما بودید، چرا ملت عراق با ما خوب و با شما بد هستند؟ چرا شما داعش را درست کردید و حالا نگران نفوذ ایران در سوریه هستید؟ 

وی تصریح کرد: در 25 سال آینده نه اسرائیل، نه حضور آمریکا در منطقه وجود خواهد داشت و همه مسلمانان با هم متحدتر خواهند بود. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما افتخار می‌کنیم که صدام، داعش و ترامپ در مقابل ملت ما ایستادند و ترامپ در حالی در مقابل ما ایتساد که همه جهان او را مسخره می‌کنند. 

رضایی افزود: ترامپ یک فرد ابله است که قادر نیست حتی نوشته‌ای که به او داده‌اند را حفظ کند و مطمئنیم که بعد از سخنرانی به او تذکر دادند که چرا به جای خلیج فارس از لفظ خلیج عربی استفاده کرده است. 

وی اظهار داشت:‌اینکه رهبی می‌فرمایند در 25سال آینده اسرائیلنخواهد بود را جدی بگیریم و ما باید خودمان را در مواجهه با استراتژیک آمریکا آماده کنیم. 

وی تصریح کرد:‌اگر در کشور ما انحراف‌ها و تنبلی و ضعیف شدن ارزش‌ها صورت می‌گیرد، حتماً دچار مشکل خواهیم شد و از فهم دقیق مسائل و اجرای درست عقب می‌مانیم که متأسفانه در اقتصاد فهم درستی نداریم. 

وی افزود: چرا سرنوشت برجام به خوبی پیش‌بینی نشد؟ آیا ما خوشبینانه با آن برخورد نکردیم؟‌ اگر پیش‌بینی می‌کردیم که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا مثل اوباما نیست، اینطور می‌شد؟ 

وی اضافه کرد: الان نیز باید مسئولان در نظر داشته باشند که اگر ترامپ برجام را نقض کرد ایران چه واکنشی داشته باشد. 

وی گفت: ما در زمینه‌های سیاسی، دفاعی و فرهنگی با قدرت پیش می‌رویم و امیدواریم در حوزه اقتصاد هم به همین صورت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار