مدیر عامل منطقه آزاد ارس:
مدیرعامل منطقه آزاد ارس از حضور 7 میلیون و 600 هزار نفر گردشگر در منطقه آزاد ارس در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 800 هزار نفر خارجی بودند.
کد خبر: ۵۱۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 18 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، محسن عرب‌باغی عصر امروز در نشست سفرای کشورهای آسیا و اقیانوسیه با فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: امروز جامعه تولید ما بیشتر با مشکل بازار و فروش مواجه هستند و باید به بازارهای خارجی رجوع کنیم و سهم مناسبی در بازار کشورهایی که روابط مطلوبی با آنها داریم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری زیادی در کشور و استان در صنایع تبدیلی و کشاورزی ایجاد شده و باید با تقویت ارتباطات و جلب رضایت مشتری تولیدات خود را صادر کنیم، افزود: همه علاقه‌مند به ایجاد کمسیون‌های مشترک و تقویت اجلاس‌های مشترک با محوریت اقتصادی هستیم.

عرب‌باغی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی در چندین محور به عنوان استان توسعه یافته ایران به شمار می‌رود و در رابطه با رشته‌های مختلف صنعتی در کشور حرف اول را می زند ودر عرصه صادرات کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و  مناسب‌ترین اقلیم برای باغداری و کشاورزی است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس اذعان داشت: در رابطه با مکانیزاسیون حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و معادن غنی مس، طلا، آلومینیوم و سنگ‌های قیمتی در استان به وفور یافت می شود.

این مسوول با دعوت از سفرا برای حضور در منطقه آزاد ارس و بازدید از اماکن تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری منطقه اعلام کرد: قصد داریم این سفر باعث شود ارتباطی بین صاحبان صنایع و تجار ما با تجار این کشورها برقرار شود.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد ارس 51 هزار هکتار مساحت دارد و با کشور ارمنستان و آذربایجان به طور مستقیم و ارمنستان و کشورهای CIS  به صورت غیرمستقیم همسایه هستیم.

عرب‌باغی با بیان اینکه 400 واحد صنعتی صادرت محور با تکنولوژیِ مدرن در منطقه فعالیت می‌کنند، افزود: در رابطه با کشاورزی و باغبانی سیاست ما ایجاد کشاورزی گلخانه‌ای و توسعه باغداری منطقه است؛ به طوری که بزرگترین واحد گلخانه ای کشور در منطقه ایجاد می شود که 50 هکتار آن آماده بوده و 250 هکتار نیز در حال تکمیل است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس در عین حال خاطرنشان کرد: آثار تاریخی فراوانی در منطقه وجود دارد که اکثرا به ثبت جهانی رسیده‌اند و گردشگران داخلی و خارجی همه ساله از این اماکن بازدید می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه پتانسیل‌های منطقه 26 شرکت سرمایه‌گذاری خارجی به صورت مستقیم و مشارکتی در منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :