مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز را پنجره ورود به رویداد تبریز ٢٠١٨ عنوان کرد.
کد خبر: ۵۱۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 18 October 2017
 محمد محمدپور در نشست اعضای شورای هماهنگی نمایشگاه کتاب تبریز با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه در آستانه تبریز ٢٠١٨ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است،اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز با توجه به وسعت و گستردگی برگزاری همچنین تعداد ناشران داخلی و خارجی که در این نمایشگاه حضور می‌یابند، پس از نمایشگاه کتاب تهران در رده‌ی دوم کشوری قرار دارد و برهمین اساس مهم‌ترین رویداد فرهنگی منطقه محسوب می‌شود .

وی افزود: همچنین در آستانه تبریز ۲۰۱۸ بخش بین‌الملل نمایشگاه تقویت شده و در کل ١٢٠ ناشر خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه برای مردم استان و منطقه، ‌تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تبریز یک مطالبه‌ جدی و شاخص فرهنگی برای اصحاب فرهنگ و اقشار مختلف مردم در منطقه محسوب می‌شود.

محمدپور، ‌تقویت اقتصاد فرهنگ را از دیگر آوردهای پراهمیت نمایشگاه کتاب تبریز برشمرد و گفت: این نمایشگاه با توجه به حجم عظیم بازدیدکنندگان علاوه بر توجیه فرهنگی برای مخاطبان،‌ توجیه اقتصادی نیز برای ناشران دارد و در این دوره از سوی ناشران کشوری نیز به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تبریز موجب تحرک در عرصه‌ گردشگری و اقتصاد استان است، تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تبریز در حوزه‌ اقتصاد فرهنگ حرفی برای گفتن دارد.

محمدپور با اشاره به میانگین مطالعه در سطح استان گفت:‌‌ پایین بودن آمار مطالعه آسیبی جدی برای فرهنگ محسوب می‌شود که سایر آسیب‌های اجتماعی نیز پیامد آن است و نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیده فرهنگی تاثیرگذار،‌موجب افزایش شاخص‌ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم می‌شود.

وی مهم‌ترین هدف نمایشگاه کتاب را افزایش مصرف کالاهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیده‌ فرهنگی، آخرین تولیدات عرصه‌ کتاب را در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد و این امر به خودی خود باعث ارتقای شاخص مطالعه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تبریز در طول 14 دوره برگزاری موفق خود همواره در امنیت کامل و نظمی مثال‌زدنی برگزار شده  است و امسال نیز که در پله‌‌ ‌پانزدهم قرار داد با تمهیدات انجام گرفته در نظم و امنیت کامل برگزار خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه کتاب تبریز در حال حاضر به یک برند نمایشگاهی مطرح تبدیل شده و امیدواریم با هم‌اندیشی و همکاری نهادهای فرهنگی استان بتوانیم این نمایشگاه را که بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی منطقه محسوب می‌شود به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار