دوست دارم واقعیتی را به شما بگویم و آن هم این است که وقتی همکارانم به من اطلاع دادند ، فرهنگیان به اینجا آمده اند ، سریعا به اینجا آمدم تا از شما به صورت ویژه خوش آمد گویی و تقدیر و تشکر نمایم.
کد خبر: ۵۱۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 18 October 2017
صبح امروز همزمان با آغاز هفته تربیت بدنی ، جمعی از معاونین و پرسنل اداری اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، با حضور در سازمان انتقال خون استان ، اقدام به اهداء خون کردند.
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش شهرستان بویر احمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هدف از این اقدام را کمک به همنوع بر اساس آموزه های اسلامی و انسانی بیان کرد و افزود : بر همه روشن است که خون اهدایی شهروندان ، برای کمک به نیازمندان و حادثه دیدگان مورد استفاده قرار می گیرد که آگاهی از این نوع کمک به دیگران باعث ایجاد یک حس خوشایند در انسان می شود.
 
اقدام با ارزش فرهنگیان در اولین روز از هفته تربیت بدنی/ یک سابقه جالب از یک فرهنگی + تصاویر 
 
حمید الهی در ادامه خود را یکی از افراد باسابقه در اهداء خون دانست و گفت : بیش از 12 سال است که به طور مرتب و طی دوره زمانی مشخص اقدام به اهداء خون می کنم که علاوه بر رضایت روحی ، روانی که در درون خود احساس می کنم ، پس از هر بار خون دادن ، تا مدت زیادی یک حس شادابی و سلامت جسمی در خود می بینم و همین امر مرا به ادامه این کار تشویق می کند.
فرهنگیان بر گردن همه ی ما حق دارند
پس از اینکه فرهنگیان اقدام به اهداء خون نمودند ، مدیر کل انتقال خون استان که گویا در جلسه ای حضور داشت خود را به جمع فرهنگیان رساند و ضمن خیر مقدم به آن ها گفت : دوست دارم واقعیتی را به شما بگویم و آن هم این است که وقتی همکارانم به من اطلاع دادند ، فرهنگیان به اینجا آمده اند ، سریعا به اینجا آمدم تا از شما به صورت ویژه خوش آمد گویی و تقدیر و تشکر نمایم چرا که همواره شخصیت فرهنگیان برایم مورد احترام است و بر گردن همه ی ما حق دارید.
 رستم حسن زاده سپس به بیان توضیحاتی در خصوص فواید اهداء خون پرداخت و گفت : بر اساس بیان صریح قران که در آیه ی 32 سوره ی مائده می فرماید ، « ... هر كس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است كه گویی همة مردم را زنده كرده است » ، اهداء کنندگان خون به این آیه ی قران عمل می کنند و جان همنوعان نیازمند خود را نجات می دهند.
وی افزود : هر نفر با اهدای یک مرتبه خون جان 3 بیمار را نجات می دهد چرا که از خون اهدایی همزمان سه فراورده تولید می شود که می تواند به سه بیمار نیازمند کمک نماید.
 
اقدام با ارزش فرهنگیان در اولین روز از هفته تربیت بدنی/ یک سابقه جالب از یک فرهنگی + تصاویر 
 
حسن زاده در ادامه به دیگر فوائد اهداء خون اشاره کرد و گفت : از کسانیکه به طور دائم اقدام به خون دادن می کنند بپرسید که پس از اقدام به خون دادن چه احساسی دارند ؟ آن ها خواهند گفت ، سردردهای مزمن را نداریم،خصستگی های جسمی و کسالت و بی حوصلگی و بسیاری دیگر از اینگونه امراض را ندارند که دلیل آن هم پایین آمدن غلظت خون است. پس این اقدام علاوه بر موارد معنوی و خداپسندانه باعث سلامت جسم و روح اهداء کننده خون هم می شود.
حسن زاده در پایان گفت: دستگاه هایی مانند هلال احمر ، کادر تامین اجتماعی و آموزش و پرورش به صورت پر شمار و مداوم و برخی دستگاه های دیگر هم به صورت مناسبتی اقدام به حضور در این مرکز و اهدای خون می نمایند.
حاشیه جالب
یکی از حاشیه های جالب این اقدام ارزشمند ، به همراه نداشتن برخی اسناد هویتی مانند کارت ملی ، همراه برخی فرهنگیان بود ، چرا که برای اولین بار بود اقدام به اهداء خون می نمودند و البته به هر نحو ممکن سعی کردند مدارک لازم را به محل آورده و اقدام به تست نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار