معاون میراث فرهنگی کشور:
معاون میراث فرهنگی کشور بر عزم سازمان میراث فرهنگی کشور و سایر سازمانهای ذیربط در حفاظت از جنگلهای ارسباران تاکید کرد.
کد خبر: ۵۱۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ 19 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، محمد حسن طالبیان در آخرین روز حضور ارزیابان IUCN در استان و در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در حضور ارزیابان پرونده ثبت جهانی ارسباران در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد اظهار داشت:  همکاری ارزشمند مدیریت عالی استان آذربایجان شرقی، نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، سازمان حفاظت از  محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی، ساکنین محلی نقش پر رنگی در پیشرفت پرونده داشته است و امروز در پایان این ارزیابی یک هفته ای می توان گفت زحمات چند ساله در مسیر صحیحی هدایت شده است.

وی افزود: در سه سال گذشته هم افزایی بسیار خوبی ما بین دستگاههای دولتی و مردم در منطقه شکل گرفته است و همین مشارکت امروز ما را در مسیر جهانی شدن این منطقه قرار داده است.  

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: تمام دستگاههای ذیربط مصمم هستند تا برنامه مدیریتی تدوین شده برای ارسباران را به بهترین شکل ممکن پیاده کنند چرا که حفاظت و پاسداری از این ثروت عظیم ملی برای توسعه پایدار و برای نسلهای آینده هدف بسیار بزرگتری است که همکاری عمومی و عزم ملی را طلب می کند.

«استرهام لندن برگ» ارزیاب IUCN نیز در این دیدار با قدردانی از میهمان نوازی مسوولان و مردم گفت: برنامه ریزی عالی از سوی سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته بود و همکاری و همراهی مردم و تمام ادارات و فرمانداران فضا را برای انجام شایسته مسئولیتمان بسیار ایده آل کرده بود.

وی گفت: خوشحالم که با چنین دقتی در نگهداری مناطق حفاظت شده در استان روبه‌رو شدم. نقطه قوت ارسباران این است که مردم و ساکنین محلی در کنار دولت در حفاظت از این مناطق مشارکت دارند. تداوم برنامه مدیریتی خوبی که از سوی میراث فرهنگی تدوین شده است تنها با همکاری ساکنین محلی با دولت ممکن خواهد بود.

لندن برگ گفت: در بازگشت از ایران به عنوان متخصصین گزارش خود را تنظیم و ارائه خواهیم کرد و قطعا به ارزش منطقه ارسباران و مدیریت قابل تحسین آن اشاره خواهیم کرد. فرایند طولانی تا ثبت جهانی در پیش خواهیم داشت و امیدواریم که به موفقیت بیانجامد اما فارغ از نتیجه، یک مورد حائز اهمیت این است که شما صاحب این میراث ارزشمند هستید و این ثروت در درون مرزهای شماست.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی هژبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
هرگاه که بینی دو سه سرگردان را
عیب ره مردان نتوان کرد آنرا
تقلید دو سه مقلد بی معنی
بدنام کند ره جوانمردان را

علی هژبری
کارشناس سابق میراث فرهنگی
کارمند فعلی میراث فرهنگی سابق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار