قائم مقام بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه سياست دولت يازدهم در حمايت از توليد و اشتغال است، آمادگي بانک مرکزي براي حمايت از فعاليت‌ها و تلاش‌هاي موفقيت‌آميز تراکتورسازي ايران را اعلام داشت.
کد خبر: ۵۱۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 21 October 2017
 اکبر کمیجانی ظهر امروز در بازدید از تراکتورسازی تبریز استفاده از برخی مکانیزم‌های ارزی و ال سی در بحث صادرات را یادآور شده و آمادگی بانک مرکزی برای کمک به توسعه صادرات این گروه را اعلام داشت.

وی با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم در حمایت از تولید و اشتغال است، آمادگی بانک مرکزی برای حمایت از فعالیت‌ها و تلاش‌های موفقیت‌آمیز تراکتورسازی ایران را اعلام داشت.

قائم مقام بانک مرکزی اظهار داشت: ما آماده‌ایم با هماهنگی بانک کشاورزی هرگونه نیاز مکانیزاسیون کشاورزی، از جمله تأمین و تولید تراکتور و حمایت از تولید تراکتورسازی به ویژه تراکتورسازی تبریز را بهبود بخشیم.

 انتقاد از واردات بی‌رویه و لجام گسیخته تراکتورهای بی‌کیفیت چینی و هندی

گزارش فارس حاکی است، ابوالفتح ابراهیمی مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اظهار اینکه همکاری‌های بانک مرکزی و بانک کشاورزی در تأمین اعتبار، همچنین مساعدت‌های مناسب ارزی می‌تواند به توسعه صادرات و جذب ارز خارجی منجر شود و از واردات بی‌رویه و لجام گسیخته تراکتورهای بی‌کیفیت چینی و هندی نیز انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد قطعات تراکتورها توسط خود تراکتورسازی ایران و با مشارکت بیش از 500 قطعه ساز در داخل کشور تولید می‌شود، خارنشان ساخت: متأسّفانه واردات تراکتور با راحت‌ترین صورت و با تعلق کمترین و به عبارتی، ناچیزترین تعرفه به کشور صورت می‌پذیرد که این امر، مغایر با سیاست‌های حمایت از تولید ملّی و اقتصاد مقاومتی مورد تصریح مقام معظّم رهبری است.

 در پایان این مذاکرات ، کمیجانی به همراه هیات همراه، از دستاوردهای جدید و خودکفائی‌های صورت پذیرفته در کارخانجات و شرکت‌های تحت پوشش بازدید به عمل آورده و موفقیت‌های به‌دست آورده را در زمان تحریم ستود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :