فرماندار بناب گفت: ثبت ملی "بناب شهر دوچرخه ایران" پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۵۱۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 21 October 2017
ولی الله فرج‌اللهی در گفت‌وگو با تسنیم  با اشاره به پتانسیل مناسب شهرستان بناب در راستای به ثبت رسیدن به عنوان شهر دوچرخه ایران اظهار کرد: با توجه به اینکه نوزدهمین همایش "بناب شهر دوچرخه ایران" نیز برگزار شد، این نشان دهنده‌ قدمت بالای استفاده مردم بناب از دوچرخه است.

فرماندار بناب با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در راستای به ثبت ملی رسیدن بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران انجام گرفته است، اذعان داشت: برگزاری نوزدهمین همایش "بناب شهر دوچرخه ایران" به صورت استانی و همچنین رونمایی از تمبر "بناب شهر دوچرخه ایران" اقدامات مناسبی است که در به ثبت رساندن این رویداد بزرگ دست بر دست هم خواهند.

وی افزود: با توجه به استقبال عظیم مردم از نوزدهمین همایش استانی "بناب شهر دوچرخه ایران" قطع و یقین موضوع به ثبت رساندن بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران را عملیاتی خواهیم کرد.

فرج‌اللهی پتانسیل به ثبت رسیدن بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران، خاطرنشان کرد: با توجه اندک به علاقه و شور نشاط مردم بناب و قدمت استفاده از دوچرخه در شهرستان بناب و برنامه‌های صورت گرفته در این راستا، فقط شهرستان بناب این پتانسیل را دارد که به عنوان شهر دوچرخه ایران معرفی شود.

وی افزود: شهرهای دیگر نیز به طور معمول از دوچرخه استفاده می‌کنند ولی چیزی که 19 سال فرهنگ همایش "بناب شهر دوچرخه ایران" را زنده نگه‌داشته‌ است خود مردم بناب است، پس این حق مردم بناب است که شهرستان بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران ثبت ملی شود.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: مردم بناب مطمئن باشند با پیگیری پرونده‌ای که به سازمان میراث فرهنگی ارسال کرده‌ایم تمام تلاشمان را خواهیم کرد که ثبت ملی این رویداد تاریخی به انجام برسد.

فرج‌اللهی با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های همجوار بیهوده در تلاش هستند این عنوان را از شهرستان بناب بگیرند، گفت: بعد از چندین سال نخستین همایش را برگزار می‌کنند ولی در شهرستان بناب این همایش نوزده سال است که هر سال با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و همه مردم کشور، بناب را به عنوان شهر دوچرخه ایران می‌شناسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار