استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در اقدامی ارزشمند و فرهنگی به نشست و دیدارهای متعدد با تشکل های صنفی رسانه های استان پرداخت و با حوصله تمام به حرف دل آنان به عنوان آینه افکار عمومی و رکن چهارم مردمسالاری گوش داد.
کد خبر: ۵۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 22 October 2017
مجید خدابخش  در دیدارهای جداگانه خود با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران، انجمن مدیران مسئول و خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با متانت و صبوری تمام، پیشنهادات، انتقادات و نکته نظرات 'رسانه ای' های استان را شنید و در سخنان خود، تمام قد از نقش نقادانه رسانه ها به عنوان بازوی اصلی توسعه حمایت کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در تبیین میزان علاقه مندی و باورش به رسانه ها، به خصوص رسانه های نوین، یادآور شد که در تماس با مدیران استانی، اگر مدیری در فضای مجازی حضور نداشته باشد، به او تذکر می دهد که از امکانات این فضا برای تسریع در رسیدگی به نیازهای جامعه مخاطب بهره گیرد.

اعضای هیات مدیره تشکل های صنفی رسانه های آذربایجان شرقی نیز در دیدارهای امروز خود با نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان با فراغ بال و به دور از هر گونه ملاحظه کاری، نکته نظرات و دیدگاه های خود را در ارتباط با فضای رسانه ای استان و کارویژه رسانه ها در پیشبرد برنامه های توسعه ای بیان کردند.
 
مطبوعات و رسانه‌ها را همراه خود می‌بینم / دستگاه‌ها باید در رابطه با عملکرد خود پاسخگو باشند
  دکترمجید خدابخش ظهر در دیدار با اعضای هیات‌رئیسه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها به رکنی مهم و فوق‌العاده تأثیرگذار تبدیل‌شده اند، گفت: با توجه به این مسئله و انتظار مردم و رسانه‌ها در خصوص پاسخگویی و اطلاع‌رسانی، دستگاه‌ها باید در رابطه با عملکرد خود پاسخگو باشند و درعین‌حال اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: امروز اولویت دولت حمایت از نهادهای غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد در بخش‌های مختلف بوده، چراکه استان را با همکاری بخش خصوصی و مردم می‌توانیم توسعه بدهیم.

وی بابیان اینکه دولت تنها سیاستگذار و حامی بوده و زیرساخت‌ها را بر عهده دارد، افزود: توسعه در بخش‌های مختلف قطعاً توسط مردم انجام می‌شود و باید این فرصت‌ها و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و در این راستا مباحث باید قانونمند شود، برای مثال در حوزه‌های رسانه‌ای وجود تشکل‌ها واسطه ارتباط دولت و آحاد فعالان رسانه‌ای که در رسانه‌ها تلاش می‌کنند، است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: هرچند گفته می‌شود، مطبوعات و رسانه‌ها چهارمین رکن دموکراسی هستند اما باوجود تغییراتی که در این رابطه به وجود آمده امروز این حوزه گسترده شده و به عبارتی هرچند به‌عنوان رکن چهارم معرفی‌شده اما به رکنی مهم و فوق‌العاده تأثیرگذار تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به بحث گسترش فضای مجازی به خصوص در بحث اطلاع‌رسانی، تأثیرگذاری و اهمیت آن، بیان کرد: با توجه به این مسئله و انتظار مردم و رسانه‌ها در خصوص پاسخگویی و اطلاع‌رسانی، دستگاه‌ها باید در رابطه با عملکرد خود پاسخگو باشند و درعین‌حال اطلاع‌رسانی کنند.

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه در توسعه، بحث نقد و انتقاد بیان کرد: نقد سازنده در جامعه باید باشد چرا که بدون نقد تکامل ایجاد نمی‌شود، هدف رسانه تنها مجیزگویی و تعریف و توصیف نیست اگر این‌گونه باشد که دیگر نیازی به رسانه نبوده و روابط عمومی‌ها می‌توانند یک‌طرفه این کار را انجام بدهند.

وی ادامه داد: البته در کار نقد باید اولویت را به مسائل اساسی بدهیم، نیازهایی که می‌تواند پیشران توسعه باشند، مطالبی که ارزش قلم‌فرسایی دارند، مسائلی همچون دریاچه ارومیه که اگر درست مدیریت نشود چند استان متأثر از این مسئله خواهند شد و باید به‌خوبی در رابطه با این مسئله مدیریت انجام شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص بحث تبریز 2018 نیز بیان کرد: در خصوص تبریز 2018 جلساتی برگزار و پروژه‌هایی برآورد شده که به دنبال آن هستیم و تلاش خواهیم کرد اتفاق بیفتد، در این راستا تعریف 655 میلیارد تومان بودجه در قانون بودجه سال 97 در دستور کار بوده و در صورت تحقق از سال 97 شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار این مسئله آنچه امروز به دنبال آن هستیم و نیاز داریم رسانه‌ها کمک کنند، پای‌کار آمدن مردم است، هرچقدر حضور داوطلبانه مردم در چنین مسائلی بیشتر شود امتیازات بیشتری نیز به استان داده خواهد شد.

خدابخش تأکید کرد: البته پای‌کار آمدن مردم فرصتی است تا انسجام ملی تقویت شود و این کاری غرورآفرین است، برای مثال امروز دوام و حفظ عزاداری‌ها و سوگواری به دلیل حضور، پای‌کار بودن و مردمی بودن آن است و دولت تنها کار تأمین نظم و امنیت را بر عهده دارند و دیگر کارها را مردم با هزینه خود انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در بحث تبریز 2018 باید موضوع گردشگری برجسته شود، گفت: قابلیت‌هایی در تبریز وجود داشته که با این عنوان انتخاب‌شده و بر همین اساس این قابلیت‌ها باید معرفی شود و این‌ یک فرصت تاریخی است که در کنار معرفی قابلیت‌ها موجب رونق اقتصادی می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در این مسیر بخش خصوصی باید درصحنه باشد، چراکه جذب گردشگر از طریق فعالیت بخش خصوصی میسر خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر تجهیز موزه مطبوعات استان تا شروع رویداد تبریز 2018 تاکید کرد و گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی فرصتی است که باید از آن به نحو احسن جهت شناساندن استان بهره‌مند شویم.



برچسب ها: تبریز2018
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :