استاندار آذربايجان‌شرقي:
استاندار آذربايجان شرقي گفت: اگر كشور ما بخواهد به سمت صنعتي شدن برود اقتضاي اين امر وجود شهرك هاي صنعتي است.
کد خبر: ۵۱۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 22 October 2017
به گزارش تابناک تبریز از شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در نشستی با مدیرعامل و معاونین این شرکت، اظهار کرد:‌مشکل بیکاری و اشتغال جوانان موضوعی است که جز با سرمایه گذاری رفع نخواهد شد.

وی ادامه داد: بخش مهمی از این سرمایه گذاری در بخش تولید و به خصوص صنعت قابل انجام است که بستر آن نیز شهرک های صنعتی است.

خدابخش با اشاره به وجود برخی مشکلات در سطح شهرک‌های صنعتی کشور و آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد:‌رفع این چالش‌ها و تامین زیرساخت‌ها وظیفه‌ای است که باید توسط دستگاه های مرتبط رفع شود و در این خصوص نیز به زودی نشستی با حضور مدیران دستگاه های خدمات رسان برگزار می کنیم چرا که شهرک بدون برق،‌آب و گاز معنی ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: شناسایی وضعیت واحدهای موجود و عارضه یابی مشکلات آن ها موضوعی است که شرکت شهرک های صنعتی استان موظف است با تکیه بر توان بخش خصوصی و مشاوران مختلف نسبت به آن اقدام کند.

وی با اشاره به اهمیت صنایع کوچک، ابراز کرد:‌حل مشکلات چنین واحدهایی به سادگی امکان پذیر است ولی لازم می باشد تا وضعیت این واحدها به صورت شفاف و رده بندی شده احصا و سپس از طریق کلینیک‌های صنعتی نسبت به رفع آن نسخه داده شود.

خدابخش افزود: ایجاد و توسعه کلینیک‌های صنعتی به صورت شرکت های خصوصی از الزاماتی است که برای رفع مشکلات صنعت باید به آن توجه کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت فعلی شهرک‌های صنعتی استان، گفت:‌سیاست کاری شرکت بر این است تا با کاهش هزینه‌های مختلف و صرفه‌جویی در آن‌ها، منابع مالی را به سمت ارتقای زیرساخت ها و شهرک سازی سوق دهد.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود: بر اساس این سیاست توانستیم در نیمه اول سال 84 درصد از درآمدهای خود را صرف شهرک سازی کنیم که رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کردیم.

وی ادامه داد: تلاش برای رفع مشکلات زیرساختی از جمله آب و برق از دیگر اولویت های کاری شرکت بوده که امیدواریم با حمایت های استاندار محترم نسبت به رفع نیازهای تولید در این بخش ها اقدام جدی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی ابراز کرد: توجه به رونق در صنعت به خصوص صنایع کوچک دیگر اولویت این شرکت می باشد که برای کمک به رفع مشکلات آن ها ایجاد کلینیک های صنعتی مورد توجه قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :