معاون سیاسی و امنیتی استاندار:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ارتقاء شاخص های فرهنگی استان بدون حضور و مشارکت هنرمندان میسر نیست.
کد خبر: ۵۱۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 22 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، رحیم شهرتی فر در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و ادب استان با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند هنر و ادب در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها، خطاب به هنرمندان حاضر در این نشست گفت: شما شخصیت های ملی و حتی فراملی هستید و انتظار دارم همواره بتوانم از نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما برای ارتقای جایگاه هنر و ادب استان و بخصوص کلانشهر تبریز، بهره جویم.

 وی ادامه داد: وظیفه خود می دانم که همواره از هنرمندان و ادبای استان حمایت کنم.

 وی در بخشی از سخنان خود با تبیین وظایف حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ابراز کرد: انتظار دارم اهالی فرهنگ و هنر در راستای توجه هرچه بیشتر مسئولان و اقشار مختلف مردم، در کنار ما باشند.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا ابراز کرد: ارتقا شاخص های فرهنگی، هنری و اجتماعی، بدون حضور و مشارکت اصحاب هنر و ادب، امکان پذیر نیست و سیستم دولتی بدون توجه به ظرفیت های این حوزه نمی تواند به موفقیت های مورد انتظار در این حوزه دست یابد.

 شهرتی فر با اشاره به ظرفیت های غنی و بی بدیل فرهنگی و هنری در استان خاطرنشان کرد: باید قدردانی و حمایت از هنرمندان، در شان آنان باشد و ما نیز برای تحقق این مهم همچون گذشته تلاش می کنیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تقویت سازمان های مردم نهاد و تشکل های قانونی در حوزه های مختلف، یکی از مهم ترین اولویت های دولت دوازدهم است و تلاش می کنیم اهداف و برنامه های مورد نظر و پیش بینی شده این حوزه را بیش از پیش محقق کنیم.

 وی بر لزوم تلاش جامعه هنری برای شناسایی استعدادهای هنری در حوزه های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: باید راهکارهایی اتخاذ شود که زمینه برای شناسایی و بهره گیری از تماتمی استعدادهای هنری و ادبی در استان و کشور فراهم شده و به عنوان مثال، چنین نباشد که نوجوانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است به دلیل سایه افکندن فقر در زندگی او، از فعالیت هنری و ادبی بازماند.

معاون استاندار در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه وجود مشکلات اقتصادی قابل کتمان نیست افزود: فرهنگ سازی در زمینه ورود هرچه بیشتر صاحبان صنایع و تولید به حوزه هنر و حمایت مادی از این حوزه، تا حد زیادی می تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه های هنرمندان را پایان دهد و در کنار این موضوع نیز، سیستم دولتی نهایت تلاش خود را باید برای حمایت از قشر موثر هنرمندان در جامعه را به کار گیرد.

 شهرتی فر با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 و نقش مهم و ویژه هنرمندان در این رویداد فرهنگی- تاریخی ابراز کرد: انتخاب این عنوان بین المللی برای تبریز، تصادفی نبوده و ظرفیت های بی نظیر فرهنگی، هنری، تاریخی، ادبی و ... در این انتخاب موثر بوده است لذا باید از فرصت استفاده کرده و برای شناختن و شناساندن هرچه بیشتر این ظرفیت ها در حوزه جهانی تلاش کنیم.

 گفتنی است قبل از سخنان شهرتی فر، تعدادی از هنرمندان استان نیز به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار