رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی مطرح کرد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌‌شرقی از کشته شدن 464 نفر در تصادف برون شهری و درون شهر استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: از این تعداد 245 نفر در بیمارستان‌ها، 206 نفر در سر صحنه و بقیه حین انتقال جان باخته‌اند.
کد خبر: ۵۲۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ 13 November 2017
 ناصر میکائیلی یعد از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از اول سال‌جاری تا  17 آبان ماه امسال 464 نفر در اثر تصادفات برون و درون‌شهری در استان جان خود را از دست داده‌اند و 14 هزار و 845 نفر نفر مصدوم شده‌اند.

وی افزود: در این مدت در تصادفات جاده‌ای 348 نفر فوت و 6 هزار و 93 مصدوم شده و در تصادفات درون‌شهری نیز 110 نفر کشته و 8 هزار و 752 نفر مصدوم شده‌اند.

میکائیلی ادامه داد: در تصادفات برون‌شهری از 348 نفر فوتی تصادفات، 165 نفر ( 53 درصد) در بیمارستان‌ها و 183 نفر ( 47 درصد) در سر صحنه جان باخته‌اند که در تصادفات درون‌شهری 23 نفر در سر صحنه تصادف، 80 نفر در بیمارستان و هفت نفر حین انتقال به بیمارستان جان باخته‌اند.

وی گفت: در تصادفات برون‌شهری 107 نفر از کشته‌شدگان را رانندگان، 137 نفر سرنشین، 39 نفر عابر و 65 نفر راکب و ترک‌سرنشین بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز از جمله مهم‌ترین علت تصادفات برون‌شهری را تشکیل می‌دهند.

وی  بیان کرد: علت اصلی تصادفات درون‌شهری استان، عدم توجه به جلو است و تخطی از سرعت مطمئنه نیز در رتبه دوم قرار دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی، بیشترین تصادفات جاده‌های استان را در ساعات 16 تا 18 اعلام کرد و گفت: این ساعت برای حمل و نقل درون‌شهرهای استان 18 تا 21 است که خصوصاً با توجه به اینکه 70 درصد جان باختگان تصادفات استان در تبریز هستند، قابل توجه است.

وی در ادامه گفت: برحسب سن رانندگان دارای نقش در تصادف، سن رانندگان در جاده‌های برون‌شهری 45 سال به بالاست و در تصادفات درون‌شهرهای استان نیز 25 تا 34 سال است.

میکائیلی با اشاره به میزان آلایندگی ناشی از تاخیر در تردد و ترافیک ناشی از تبلیغات محیطی در اکثر خیابان‌های هسته مرکزی شهر توضیح داد: با گسترش استفاده از فضای مجازی دیگر زمان تبلیغات فیزیکی در شهر به سر آمده، چرا که مشکلات عدیده‌ای را در زمینه ترافیک و ایمنی آن به بار می‌ورد از این رو انتظار است مسؤولان شهری و کشوری نسبت به تدوین دستورالعمل خاص با لحاظ معیارهای ترافیکی اقدام کنند.

میکائیلی با طرح این سؤال که چرا چند سال است محدودیت ترافیکی در هسته مرکزی شهر اجرایی نمی‌شود، گفت: متاسفانه هسته مرکزی شهر تبریز ( خیابان ۱۷ شهریور – خیابان ارتش و پاستور) مملو از مطب‌های پزشکی، داروخانه و آزمایشگاه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معابر شهری تبریز توسط 190 دوربین کنترل می‌شود، اظهار داشت: کنترل‌های دستی و سنتی دیگر جوابگوی نیازهای ترافیک معابر شهر نیست از این رو لزوم تجهیز تقاطع به دوربین‌های پلاک‌خوان و دروبین‌های کنترل سرعت در معابر درون‌شهری ضروری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انتقال صنوف مزاحم ترافیک مثل نمایشگاه‌های خودرو و گاراژهای کامیون‌داران به خارج از شهر برای جلوگیری از تراکم ترافیک و آلودگی هوا و کنترل تصادفات لازم و ضروری است، گفت:  برای اجرای عملیات روانی و برای رعایت قوانین و مقررات نیاز  است در مرکز کنترل ترافیک استودیو خبر راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی شود.

وی در ادامه گفت: ترسیم کروکی در تصادفات تا 6 میلیون 300 هزار تومان، نیازی به حضور افسر کارشناس ندارد و رانندگان می‌توانند با مراجعه به بیمه هزینه خسارت را بدون ترسیم کروکی دریافت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در اتوبان شهید کسایی تبریز در بخش درون و برون‌شهری بیشترین تصافدات را داریم،افزود: این اتوبان از نظر رمپ‌ها و لوپ‌ها، شیب، هندسه و ... در برخی بخش‌ها دارای مشکل است و امیدوارم شهرداری و راهداری در این باره اقدامات مقتضی را انجام دهند.

میکائیلی تصریح کرد: از دانشگاه علوم پزشکی تبریز انتظار داریم طرح رجیستری تصادفات را هر چه سریع‌ر به اتمام رسانده و عملیاتی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار