نایب رئیس مجلس با تاکید براینکه عده بسیار زیادی از مردم شغل ندارند و مدارس آموزش و پرورش ما دولتی،نیمه دولتی و خصوصی هستند،آیا خدمات اولیه آموزش براساس عدالت است؟ عنوان کرد: یک فرد می تواند فرزند خود را با 10 میلیون تومان آموزش دهداما فرد دیگر نمی‌تواند هزینه اولیه آموزش را پرداخت کند، آیا این براساس عدالت است.
کد خبر: ۵۲۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 13 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، مسعود پزشکیان در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت یاد شهدا،اظهار داشت: قصد دارم در نطق میان‌دستور خود دو بحث عدالت و وحدت را مطرح کنم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نزدیک به 2.5 میلیون نفر از جمعیت کشور برای اربعین و زیارت امام حسین(ع)  سفر کردند، گفت: می‌گویند سر بریده امام حسین(ع) بر روی نیزه قرآن می‌خواند و قرآن برای پیغمبر دستور می‌دهد، پیامبران را فرستادیم و به آنها کتاب و ترازو دادیم تا در بین مردم بر اساس عدالت رفتار کنند، برای هر امتی پیامبری فرستادیم، پیامبران زمانی که فرستاده شدند در بین مردم براساس عدالت رفتار می‌کنند و بر هیچ کس ظلم نمی‌شود.

آیا خدمات اولیه آموزش براساس عدالت است؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه عده بسیار زیادی از مردم شغل ندارند و مدارس آموزش و پرورش ما دولتی، نیمه دولتی و خصوصی هستند، آیا خدمات اولیه آموزش براساس عدالت است؟ عنوان کرد: یک فرد می‌تواند فرزند خود را با 10 میلیون تومان آموزش دهد، اما فرد دیگر نمی‌تواند هزینه اولیه آموزش را پرداخت کند، آیا این براساس عدالت است.

وی، گفت: آیا توسعه راه، صنعت، اقتصاد و پست‌هایی که ما به افراد می‌دهیم براساس عدالت است، اگر ما راه امام حسین (ع)را می‌رویم و قصد داریم براساس حکم خداوند عمل کنیم، آیا براساس عدالت این رفتار را انجام می‌دهیم ما آیات را تنها برای مردگان می‌خوانیم، باید عدالت را براساس میزان در بین مردم رعایت کنیم آیا این‌گونه رفتار می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اگر سوره الرحمن را در کشور اجرا کنیم اختلافات و مشکلات از بین می‌روند و کشور گلستان می‌شود، تصریح کرد: آیا قومیت‌هایی که در کشور وجود دارند براساس عدالت پست و شغل دریافت می‌کنند، آیا صدای آنها را می‌شنویم، اجازه نمی‌دهیم قومیت‌ها براساس قانون بنویسند و سخن بگویند.

پزشکیان افزود: امام حسین(ع) برای عدالت و اقامه عدالت شهید شد، در حال حاضر بیش از هر موقعی کشور به وحدت نیاز دارد و باید دست به دست هم دهیم تا برخلاف خواسته آمریکا و دشمنانی که نمی‌خواهند این کشور روی پای خود بایستد روی پای خود بایستیم، بپذیریم که در این مملکت مشکل وحدت وجود دارد بپذیریم که در این مملکت خودمان را حذف می‌کنیم.

وی ادامه داد:این گره ناگشوده را باید باز کرد اگر این گره ناگشوده باز نشود نمی‌توانیم به وحدت برسیم ،نمی‌توانیم انکار کنیم وحدت در جامعه وجود ندارد، تنها در خاورمیانه مسلمانان در حال جنگ و کشتن یکدیگر هستند آن هم بر سر مسائلی که نباید جنگ داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار