استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله غرب کشور و استان کرمانشاه، گفت: همه دستگاه‌های استانی در آماده‌باش کامل برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه هستند.
کد خبر: ۵۲۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 15 November 2017
مجید خدابخش با بیان اینکه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه را وظیفه انسانی خود می‌دانیم، گفت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران کشور، عملیات اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان در شهر ثلاث‌باباجانی به استان آذربایجان شرقی سپرده شده و همه دستگاه‌های ذی‌ربط استان با تمام توان در این راستا تلاش خواهند کرد.

وی افزود: در بحث امداد و نجات نیز همه دستگاه‌های اجرایی استان در آماده‌باش کامل هستند و تعدادی از آمبولانس‌های اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه کادر درمانی به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با قدردانی از اقدامات نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در برخورد با قاچاقچیان عمده و باندهای قاچاق مواد مخدر، گفت: مهم‌ترین اصل در حوزه مبارزه با مواد مخدر، کارهای فرهنگی است و باید به موضوع پیشگیری بیش از پیش توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از همه ابزارهای موجود در این راستا استفاده کنیم، افزود: باید به موضوع مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر به صورت جامع نگریسته شود، زیرا بحث اعتیاد فقط شامل فرد معتاد نیست؛ اگر ریشه ها را به‌خوبی تشخیص ندهیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

خدابخش با بیان اینکه ایجاد مرکز ماده 16 یکی از بهترین اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر بوده است، گفت: رویکرد اصلی شهرداری‌ها در دنیا، بیشتر رویکرد اجتماعی و فرهنگی است تا عمرانی و شهرداری تبریز نیز باید در خصوص فعالیت‌های این مرکز همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: مصوبات شورای اسلامی شهر با تغییر اعضای شورا و شهردار تغییر پیدا نمی‌کند، بنابراین مصوبات شورای قبلی در خصوص مرکز ماده 16 همچنان باید اجرا شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در 7 ماهه سال جاری یک هزار و 223 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

محمدعلی نصرتی افزود: در این مدت 12 هزار و 32 نفر معتاد، قاچاقچی و توزیع کننده و حمل کننده مواد مخدر در استان دستگیر و 19 باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :