رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند:پیشنهاد غرویان به اصلاح طلبان/واکنش جالب امام جمعه اصفهان به کنایه‌ها درباره فروریختن مسکن‌های مهر و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 18 November 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 
 
واکنش احمدی‌نژاد به انتقادات از مسکن مهر
 
محمود احمدی نژاد با اشاره به حضورش در مناطق زلزله زده اظهار کرد: امروز از جاهایی که کمترین تا بیشترین خسارت را داشتند، بازدید کردم؛ وسعت خسارات بسیار زیاد است. وی در پاسخ به این سوال که انتقادات زیادی نسبت به خرابی مسکن مهر در این منطقه شد است، گفت: در این حادثه آسیب‌های زیادی به خانواده‌ها وارد شده و باید به مردم بگویم که ما نوکر آنها و در غمشان شریک هستیم، اگر کاری از دست ما ساخته باشد انجام می‌دهیم و دست در دست مردم مناطق زلزله زده را می‌سازیم اما هیچ وقت وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شوم./آنا

واکنش رحیمی به حمایت احمدی‌نژاد از «بست‌نشینان»
 
یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید نسبت به حمایت احمدی‌نژاد از بست‌نشینی بقایی و جوانفکر در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) واکنش نشان داد و آن را بدعتی خواند که در اوج عزای عمومی مردم در غم مصائب هم‌وطنان کرد کلید خورده است.علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی خود نوشته است: اینکه در شرایط جاری کشور اعتراض به جریان پرونده اتهامی یا تسویه‌حساب‌های جناحی با ابزار بست‌نشینی و تحصن در اماکن مذهبی و با رنگ تهدید حاکمیت و تشویق به اعتراض بستی توسط افرادی که زمانی از مقامات ارشد دولت بوده‌اند اتفاق می‌افتد، در نوع خود پدیده بدیعی است. دادستان کل کشور و همچنین دادستان تهران از باب پیشگیری از جرم وظایف روشنی دارند که هم از منظر قضایی و حاکمیتی و هم از منظر حقوق شهروندی در چنین شرایطی نباید نظاره‌گر بلااقدام پدیده‌ها باشند.تلاش برای جایگزینی هرج و مرج به جای قانون با ادعای مخالفت با مدیریت یا عملکرد اشخاص، نقطه آغاز تنش‌سازی و جنجال‌آفرینی است تا در سایه چنین جنجالی جرایم و تخلفات مرتکبه جنجال‌آفرینان تحت‌الشعاع قرار گرفته و فراموش شود. دلسوزان کشور یک دوره طعم تلخ سکوت را چشیده‌اند و کشور نیز هزینه سنگین و خسارت‌بار مدیریت‌های انحرافی را همچنان می‌پردازد. با چنین سابقه‌ای سکوت نسبت به بدعت‌ها و انحرافات روا نیست. روزنامه‌های حامی همین جماعت از سر دلسوزی با تیترهای سیاه سعی در بر هم زدن مناسبات بین‌المللی ایران دارند و حلقه مطروده نیز با بازی‌های چندنفره سعی در تنش‌سازی در مناسبات قوا و فرار به جلو دارند.

پیشنهاد وزیر ارتباطات درباره کمک‌ به زلزله‌زدگان
 
محمدجواد آذری‌جهرمی نوشت: با استفاده از ظرفیت‌های دولت الکترونیکی می‌توان به‌طور دقیق امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله را سامان داد و کمک‌های ارسالی را عادلانه توزیع کرد.

پرونده خاوری روی میز دو قاضی معروف

در حالی دو قاضی معروف دادگاه انقلاب پرونده خاوری را مطالعه کردند که تا برگزاری دادگاه غیابی وی تنها چهار روز باقی مانده است و خاوری فراری پس از شش سال قرار است غیابی محاکمه شود. این پرونده یک قاضی اصلی دارد. پرونده خاوری در همان شعبه رسیدگی کننده به پرونده مه آفرید بررسی می شود و به جای قاضی سراج قاضی دیگری تعیین شده است و یک قاضی بنام دیگر هم این پرونده را بررسی می کند.داستان پرونده شش ساله خاوری نکات مبهم فراوانی دارد و باید منتظر ماند و دید رای صادره از سوی دادگاه تا چه حد قابلیت اجرا دارد و با توجه به اینکه نام محمودرضا خاوری در سایت پلیس اینتر پل از بین اسامی تحت تعقیب حذف شده است، می توان به بازگشت این فرد امیدوار بود یا خیر؟نکته دیگری که رای دادگاه روزسه شنبه سی آبان تعیین می کند، سرنوشت اموالی است که خاوری به غارت برده است.آنطور که محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا می گوید: حداقل حکم صادره برای خاوری مصادره اموالش است. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که سرنوشت اموال و املاکی که خاوری با پول بیت المال در کانادا برای خود خریداری کرده است،چی می شود؟با همه ابهاماتی که مطرح است دادگاه خاوری در حالی روز سه شنبه هفته آینده برگزار می شود که هنوز وی هیچ وکیلی را به دادگاه معرفی نکرده است.در صورت برگزاری دادگاه، خاوری تا ۲۰آذر فرصت دارد به حکم صادره دادگاه انقلاب اعتراض کند.

حراج انگشتر هدیه رهبرانقلاب
 
سجاد شاکری از شعرای آیینی انگشتر هدیه مقام معظم رهبری را برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه به حراج گذاشت./میزان

رضا ضراب به مکان جدیدی منتقل شد
 
مقام‌های آمریکایی اطمینان داده‌اند حال رضا ضراب، تاجر ایرانی- ترکیه‌ای، خوب است و به مکان جدیدی منتقل شده است. اوکه برای تعطیلات به آمریکا رفته بود، در فلوریدا بازداشت شد.دادستانی آمریکا، ضراب و چند نفر دیگر را متهم کرده که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی به ایران کمک کرده‌اند تا با جابه‌جا کردن صدها میلیون دلار، تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

شهادت یکی دیگر از نیروهای ارتش
 
فرمانده بهداشت و درمان ارتش از شهادت یکی دیگر از نیروهای ارتش در حین کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خبر داد.امیر سرتیپ جلیل رجبی فرمانده بهداشت و درمان ارتش اعلام کرد: مرتضی قبادی از اعضای کادر بهداشت و درمان ارتش به دلیل فعالیت زیاد و استرس های وارده در حین کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و بر اثر ایست قلبی، به شهادت رسید.شهید مرتضی قبادی عضو کادر بهداشت و درمان ارتش از بهیاران بیمارستان 520 ارتش در کرمانشاه بوده است.روز گذشته نیز ستوان‌یکم "حسن نیرپور" از پرسنل کادر هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مأموریت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب ایران به‌سر می‌برد در حین انجام مأموریت کمک‌رسانی بر اثر ایست قلبی به شهادت رسید.

پیشنهاد غرویان به اصلاح طلبان
 
محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که اصلاح‌طلبان برای بازگشت به سیاست ایران، باید وارد مذاکره با مراجع و علمای قم شوند.تحرکات در اردوگاه اصلاح‌طلبان آنجا که به سفر به قم و دیدار با مراجع و علما رسیده است، با وجود نتایج مثبتی که داشته اما برای برخی هم نگرانی‌هایی را به همراه دارد. بیم از نپذیرفتن درخواست مذاکره از سوی برخی چهره‌های روحانی موضوعی است که از تجربه گذشته و اختلافاتی که بین جریان اصلاح‌طلبی و بدنه روحانیت وجود داشته، حاصل می‌شود.به همین منظور اصلاح‌طلبان به ابزاری نیازمندند که بتواند پیوند مناسبی بین آنان و علما و مراجع برقرار سازد. ابزاری که محسن غرویان روحانی اصولگرا، بهترین آن را بلد بودن «زبان روحانیت» می‌داند و می‌گوید: «باید کسانی پرچم‌دار این مذاکره باشند که زبان روحانیون و حوزه را بلد باشند. زبان حوزه را درست بفهمند. مسائلی را مطرح نکنند که باعث تنش شود.»/خبرآنلاین

واکنش جالب امام جمعه اصفهان به کنایه‌ها درباره فروریختن مسکن‌های مهر
 
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: بهترین خلق خدا آنهایی هستند که به بندگان خدا کمک می‌کنند و خوشحالی را در یک خانواده گرفتار به وجود می‌آورند.سید یوسف طباطبایی نژاد، با ابراز تسلیت به خاطر شهادت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و همچنین همدردی با زلزله زدگان غرب کشور اظهار کرد: پیش آمدهای اینچنینی مثل زلزله برای ما زندگان رخ می دهد، اما بهترین خلق خدا آنهایی هستند که به بندگان خدا کمک می کنند و خوشحالی را در یک خانواده به وجود می آورند.
وی افزود: باید از همه مردم کشور تشکر کرد چراکه همه آمدند و کمک کردند، اما باید بدانیم امروز زلزله زدگان بیش از هر چیز به پلاستیک نیاز دارند تا از بارندگی ها در امان باشند.امام جمعه اصفهان با اشاره به برخی کنایه ها به مسکن های مهر تازه ساخته شده گفت: نباید فراموش کنید که قدرت زلزله 7 و سه دهم ریشتر بوده است و زلزله سنگینی به حساب می آید امروز باید همه کمک کنیم تا خانه هایی محکم تر و ضد زلزله در کشور ساخته شود.

وعده‌‌ای دیگر برای برگزاری کنسرت در مشهد
 
«بتول گندمی»، عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره برگزاری کنسرت¬‌ها در این شهر گفت: به مردم وعده کردیم که نشاط را به شهر برگردانیم و در این باره گام¬های خوبی در شورای پنجم برداشته شده است.بتول گندمی در گفت‌¬و¬گو با خبرنگار انصاف¬نیوز با بیان این که «در گذشته در حوزه‌ی نشاط اجتماعی چالش¬های جدی وجود داشته است»، اعلام کرد: از زمان استقرار شورای پنجم، برگزاری کنسرت‌هایی را در شهر مشهد داشته‌ایم، اما یکی از موضوعات پیش رو در این باره، وجود حاشیه¬‌هایی است که معتقدیم باید کنترل شود و به حداقل ممکن برسد.

درخواست کمک بقایی و جوانفکر از رهبر انقلاب
 
حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله خراسانی در اطلاعیه‌ای از رهبر انقلاب کمک خواستند. این سه یار محمود احمدی‌نژاد که چند روزی است در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بست نشسته‌اند، در اطلاعیه شماره ۲ خود از مقام معظم رهبری درخواست کردند که آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی را برای رسیدگی به ادعاها و اتهامات مربوط به آنها مامور کنند./ایسنا

روایت عجیب نمایده سابق اصولگرا از سب زلزله و تولد رئیس‌جمهور
 
پست تلگرامی فاطمه رهبر، نماینده سابق مجلس و عضو حزب موتلفه حاشیه ساز شد. وی در مطلبی به نقل قولی از بازوند استاندار کرمانشاه اشاره کرده و نوشته بود؛ «بازوند استاندار کرمانشاه گفته شب زلزله به جهانگیری زنگ زدم گفت تو جشن تولد رئیس جمهور هستیم فردا پیگیر میشیم» وی سپس نوشته است؛ دوستانی که انگشتاشون بنفش بود حالا کجایید!؟ این درحالیست که بنا به اخبار رسیده به خبرنگار ما نه تنها این خبر از اساس کذب است بلکه شخص حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان علاقه و اعتقادی به برگزاری چنین مراسمی ندارد.در همین راستا پرویز اسماعیلی معاون اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری در توئیتی به گفتگوی خود با استاندار کرمانشاه اشاره کرده و نوشته است؛ «آقای بازوند استاندار پرتلاش کرمانشاه از لحظه اول میان مردم زلزله زده، هماهنگ با رئیس جمهور وو همراه سایر نیروهای خوم امدادی، سپاه، ارتش، اورژانس و هلال احمر و ...بوده است. صبح با ایشان تماس گرفتم سرپل ذهاب بود. دروغ را شنیده بود اما گفت رسیدگی به مردم مهمتر از پاسخگویی است. » او در توئیتی دیگر از هزینه چنین بی اخلاقی هایی برای جریان اصولگرا نوشته است «هم در سوگ پیامبر اخلاق هم در سوگ اخلاقیم. آیا بزرگان اخلاق مدار جریان اصولگرا هزینه سنگین اینگونه دروغ ها برای کشور را می پذیرند؟»/خبرآنلاین

توصیه مجدد کدخدایی: نیکنام کاندیدای مجلس شود
 
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با بیان مجدد مواضع خود درباره سپنتا نیکنام گفت: «در مناطقی که اکثریت غالب مسلمان هستند، نماینده اقلیت نمی‌تواند حضور داشته باشند.» وی در ادامه گفت: این اعلام نظر مربوط به انتخابات شوراهای شهر و روستا بوده وگرنه اگر همین شخص محترم (سپنتا نیکنام) مطابق قانون اساسی نامزد اقلیت‌های زرتشتی برای مجلس شورای اسلامی می‌شد، کاملا صحیح و بلامانع بود.»/مثلث

کمک ۲۰۰هزار دلاری فیسبوک به زلزله‌زدگان
 
روز گذشته خبری درباره بلوکه شدن کمک‌ ۲۰۰ هزار دلاری ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه در رسانه‌های کشور منتشر شد و بارتاب گسترده‌ای داشت، اما امروز خبر دیگری درباره سرنوشت این کمک‌های مالی منتشر شد. دکتر توحید نجفی، پزشک ایرانی مقیم دیتروید آمریکا بعد از زلزله‌ شامگاه ۲۱ آبان غرب ایران، به سرعت صفحه فیسبوکی را برای جمع‌آوری کمک به خانواده‌های قربانیان این حادثه ایجاد و مبلغ ۲۰۰ هزار دلار از کمک‌های هموطنان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا در این کمپین جمع‌آوری کرد، اما او در اولین روز تلاشش پیغامی از فیسبوک دریافت کرد که در این پیام به او اطلاع دادند تا زمانی که او مجوز قانونی از سوی خزانه‌داری دولت آمریکا به فیس‌بوک ارائه نکند این مبلغ بلوکه خواهد شد./ایسنا

واکنش نماینده ایلام به ادعایی عجیب درباره تولد رییس‌جمهور
 
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در مسئله زلزله استان کرمانشاه برخی از افراد اظهار نظر هایی می کنند که در حیطه اختیارات آنها نیست؛ بنابراین به نظر می رسد برخی در بحث زلزله به دنبال کاسبی هستند. جلال میرزایی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا، در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی که در کانال تلگرامی خود به نقل از استاندار کرمانشاه نوشته بود 'شب زلزله به جهانگیری زنگ زدم گفت تو جشن تولد رئیس جمهور هستیم فردا پیگیر میشیم! دوستانی که انگشتاشون بنفش بود حالا کجایید!؟' گفت: با برانگیختن حس ترحم مشکلی حل نمی شود. وی افزود: متاسفانه کسانی را به عنوان مسئول انتخاب می کنیم که متوجه مسئولیت خود نیستند ولی باید متوجه پیامد اظهارات خود باشند. در چند روز اخیر که از زلزله استان های غربی می گذرد اظهارنظرهایی را شاهد بودیم که خیلی از آنها مسئولانه نبود ./ایرنا
 
هر روز کشفیات جدیدی از بدهی‌های شهرداری داریم
 
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از لزوم جذب سرمایه‌گذار خارجی برای پیشبرد پروژه‌های تهران خبر داد.رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از لزوم جذب سرمایه‌گذار خارجی برای پیشبرد پروژه‌های تهران خبر داد. مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه روز گذشته از منطقه ۹ بازدید داشتم، گفت: در آستانه فصل بودجه ریزی قرار داریم و از این رو در نظر داریم که مشکلات هر منطقه را از نزدیک بررسی کنیم تا در بودجه سال ۹۷ حل این مشکلات در دستور کار قرار گیرد. وی با بیان اینکه سیاست اصلی ما این است که شهرداری درآمدها و هزینه‌ها را مدیریت کند گفت: شهرداری تهران ۳۰ هزار میلیارد تومان از دوره قبل بدهی دارد و این در حالی است که هر روز هم کشفیات جدیدی از بدهی‌های شهرداری داریم./ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار