فرمانده سپاه عاشورا:
فرمانده سپاه عاشورا گفت: در موضوع برجام دو اساسی‌ترین و مهم‌ترین موضوعی که دشمن در صدد اجرای آن است مسدود کردن مسیرهای قدرت یابی ایران است.
کد خبر: ۵۲۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 18 November 2017
سردار غلام عسگر کریمیان، ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه در تحلیل رفتارهای دشمنان نظام اسلامی اظهار داشت: قدرت و اقتدار ایران موجب بازدارندگی بوده و در حال حاضر قدرت بازدارندگی ایران اسلامی به حدی رسیده است که دشمنان انقلاب اسلامی جرأت ندارند تاثیری بر کشور داشته باشند.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی در یک برنامه میان مدت به دنبال آن هستند تا مسیر دستیابی این کشور به قدرت را مسدود کنند بنابراین  سناریوهای جدید مطرح می‌کنند تا از طریق قانون «کاتسا» و تحریم نیات پلید و شوم خود را عملی کنند.

کریمیان، تقویت  محدودیت و تحریم را یکی از روش‌‌های منزوی کردن ایران یا منزوی نشان دادن جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی  عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی  برای رسیدن به اهداف خود تبلیغات وسیعی را در جهان شروع کرده‌اند تا اذهان عمومی جامعه  جهانی را به سمت منزوی کردن ایران اسلامی هدایت کنند.

وی ادامه داد:در وضعیت کنونی کشور، دشمن به دنبال اجرای برجام 2 است و در موضوع برجام 2 اساسی‌ترین و مهم‌ترین موضوعی که دشمن در صدد اجرای آن است مسدود کردن مسیرهای قدرت‌یابی ایران است.

فرمانده سپاه عاشورا، توان موشکی ایران اسلامی را قدرت بازدارندگی  اعلام کرد و اظهارداشت: توان موشکی ایران اسلامی در دست سپاه است و به همین منظور دشمنان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا سپاه را عامل تشنج و جنگ طلب معرفی کنند.

وی ادامه داد: آنها در صدد هستند با ابزارها و تاکتیک‌های روانی اذهان عمومی را به این سمت هدایت کنند تا جمع‌آوری قدرت موشکی ایران به یک خواسته جمعی تبدیل شده و بر اثر فشارهای ملی و بین‌المللی وارد شده جمهوری اسلامی از مواضع خود کوتاه آمده و در برابر خواسته‌های آنان تسلیم شود.

سردار کریمیان اضافه  کرد: در حالی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  بر اساس منویات فرمانده کل قوا و بر مبنای سیاست‌های جاری شورای عالی امنیت ملی کشور قدم به قدم حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با تحلیل حمایت‌های ایران و تاثیرگذاری آن در عقب‌نشینی گروه‌های تکفیری از منطقه خاورمیانه  تصریح کرد: داشتن روحیه و تفکر جهادی یکی دیگر از قدرت‌های بازدارندگی ایران اسلامی محسوب می‌شود و دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند تا زمانی که تفکر شهادت طلبی و جهادی در این کشور وجود داشته باشد هیچ گروه تکفیری  نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

وی افزود: بنابراین دشمنان در برجام 2 به عدم حمایت ایران از گروه‌های جهادی در منطقه تاکید کرده و اصرار دارند ایران اسلامی به قدری تحت فشارهای جامعه بین‌الملل قرار گیرد که از پشتیبانی گروه‌های جهادی  و نهضت‌های حق‌جو و ضد امپریالیسم در مبارزه با گروه‌های تکفیری دست کشیده و دخالتی در امور منطقه نداشته باشد.

کریمیان با اشاره به اینکه افرادی همچون ترامپ مجری برنامه‌ها و سناریوهای نوشته شده از سوی جامعه صهیونیسم بین‌الملل هستند اذعان کرد: تشکیل گروه‌های تکفیری در ابعاد بین‌المللی و به راه انداختن جنگ‌های داخلی  منحرف کردن افکار عمومی جامعه از خطر اصلی یعنی اسرائیل است.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: آنها با راه‌اندازی برنامه‌های کوتاه مدت یا میان مدت در صدد هستند  تاجوامع  را به گونه‌ای با خود مشغول کنند به طوریکه از خطر نفوذ اسرائیل غافل بمانند و افرادی همچون ترامپ و سایر افراد که در ظاهر بازیگران جامعه بین‌المللی هستند تنها  در نقش مجری ظاهر شده‌اند و طراحان اصلی این سناریوها جامعه صهیونیسم بوده که در پشت نقاب مجریان پنهان شده‌اند.

وجود عناصر دو جبهه استکبارجهانی و لیبرال سکولار در داخل کشور نکته مهمی بود که فرمانده سپاه عاشورا در تحلیل وضعیت داخل کشور به آن اشاره کرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هم اکنون در وسط میدان جنگ هستیم و عناصر دو جبهه استکبارجهانی و لیبرال سکولار در داخل کشور دست به دست هم داده‌اند و به دنبال تکمیل سلطه نفوذ دشمن در کشور هستند و اگر ما کوتاهی کنیم و این دو تفکر بهم متصل شوند به هدف خود که همانا از بین بردن نظام اسلامی و تفکر جهادی  است دست پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: آنها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر جمهوری اسلامی هم نباشد ولی با داشتن تفکر جهادی نظام‌های جمهوری اسلامی دیگری در برابر دشمن ایجاد می‌شود بنابراین در تمام کشور باید روحیه و تفکر جهادی صورت گرفته و تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های موجود در کشور، سهل‌انگاری، محافظه‌کاری و مسامحه‌کاری را از چالش‌های عمده در کشور ذکر کرد و گفت: توان، ظرفیت کشور ایران بسیار گسترده‌تر از این است که نتواند 80 میلیون جمعیت را در کمال آرامش و زندگی سالم مدیریت کند و به طور قطع یقین توان ما خیلی بیشتر از این مسائل است ولی عناصر نفوذی با محافظه‌کاری و مسامحه کاری منافع شخصی و سازمانی را بر منافع اسلامی و انقلابی کشور ترجیح می‌دهند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود «هر گلویی که صدای اختلاف از آن بیاید خائن است» اظهارداشت: در شرایط فعلی وظیفه ما حفظ وحدت و انسجام به عنوان راهکار اصلی و اساسی کشور است و همه باید وحدت رویه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، خوب فهمیدن، درست فهمیدن، و تلاش برای رسیدن به اهداف و عمل به هنگام نباید در بین مسوولان و آحاد جامعه فراموش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار