مدیر آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی:
فارس:مدیر آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: سرانه کتاب ما در استان در چهار سال قبل، 9 جلد برای هر دانش آموز بود که امسال این سرانه به 11 جلد کتاب برای هر دانش‌آموز رسیده و در چهارسال گذشته 2 جلد کتاب به این سرانه افزوده شده است.
کد خبر: ۵۲۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 20 November 2017
جعفر پاشایی ظهر امروز در آئین زنگ کتاب و کتابخوانی که به صورت پایلوت در دبیرستان پروین اعتصامی هشترود برگزار شده بود، اظهار داشت: سهم آموزش و پرورش استان از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مدارس  2 هزار نمایشگاه کتاب در 2 هزار مدرسه است.

وی افزود: ماموریت و رویکرد ما تغییر و ارتقاء شاخص‌های عمومی آموزش و پرورش استان در بحث‌های کیفیت آموزشی، کنکور سراسری، درصد قبولی، توسعه پژوهشسراها، افزایش بهروری نیروی انسانی، افزایش پوشش تحصیلی، انسداد مبادی بی‌سوادی، بحث اوقات فراغت، توجه به مسائل پرورشی، بهداشتی، ورزشی و سلامت دانش آموزان است.

پاشایی گفت:  سرانه کتاب ما در استان در چهار سال قبل، 9 جلد  برای هر دانش آموز بود که امسال این سرانه به 11 جلد کتاب برای هر دانش‌آموز رسیده و در چهارسال گذشته 2 جلد کتاب به این سرانه افزوده شده است.

وی ادامه داد: "تضمین اعتبار محتوا، سندیت و ارجاع علمی" سه شاخصه اصلی کتاب می باشد در صورتی که این شاخص ها در فضای مجازی وجود ندارد.

سیده زهرا طاهر موسوی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر هشترود نیز نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را امری ضروری دانست و افزود: کتاب به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال، و تنها مونس انسان‌های اندیشمند است.

وی نقش کتابخانه در انتقال علوم به افراد را بسیار سازنده دانست و افزود: باید از توان نخبگان فرهنگی در ترویج مطالعه استفاده شود.

طاهر موسوی تقویت و اشاعه این موضوع و همچنین فرهنگ سازی مسئله کتاب و کتابخوانی، را نیازمند عزم ملی دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار